مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی گفت: ۳۸ طلبه خواهر و برادر جهادی استان در سنگر مبارزه با کرونا، خدمت به بیماران و تغسیل فوت شدگان فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت الاسلام مرادی مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی گفت: ۳۸ طلبه جهادگر در بیمارستان‌ های ولیعصر (عج) بیرجند و شهید مصطفی خمینی طبس برای بیماران کرونایی، کادر درمان و  خانواده‌ های بیماران علاوه بر یاری در انجام امور شخصی، نقش مراقبت معنوی نیز دارند.

او افزود: اکنون ۱۲ روحانی در سه شیفت کاری در بیمارستان ولیعصر بیرجند در حال خدمت هستند و برخی طلاب در زمینه تغسیل افراد کرونایی در شهرستان‌ های بیرجند، نهبندان، قاینات و طبس فعالیت دارند.

 مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی از آمادگی طلاب جهادگر استان برای حضور در بیمارستان‌ های استان خبر داد و تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی به مدت یک هفته آموزش‌ های لازم به طلاب ارائه می‌ شود و آماده خدمت به جامعه پزشکی خواهند بود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: فعالیت‌ های جهادی طلاب بسیجی در زمینه بهداشتی و کمک به اقشار آسیب‌ دیده تا ریشه کن شدن بیماری کرونا تداوم دارد.

مرادی با بیان اینکه خدمات مجموعه بسیج طلاب استان در سه زمینه نهضت رزمایش کمک مومنانه، درمان و پیشگیری از کرونا در حال انجام است گفت: در زمینه نهضت رزمایش کمک مومنانه تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ بسته غذایی و همچنین بسته‌های گوشت و لوازم التحریر تامین و بین نیازمندان و افراد آسیب‌ دیده از کرونا توزیع شده است.

 مسئول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه پیشگیری از کرونا سه هزار بسته بهداشتی تامین و بین نیازمندان توزیع شد، همچنین تولید ماسک و ضدعفونی کردن معابر و مساجد از دیگر اقدامات پیشگیری از کرونا بوده است.

او اظهار کرد: پویش اهدای خون را نیز راه‌ اندازی کرده‌ ایم که در این پویش ۱۰۰ نفر از طلاب بسیجی و خانواده آنان نسبت به اهدای خون اقدام کرده اند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.