به منظور حفاظت از عرصه‌های مرتعی شهرستان قیروکارزین طرح مدیریت چرا و ‌کنترل دام در مراتع قشلاقی شهرستان قیرو کارزین اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یعقوب نظریان مادوانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین، با اشاره به استقرار اکیپ مدیریت چرا در مراتع روستا‌های امامزاده خاک حیدرخانی، تل نقاره، رهمسه گاوکار و برآفتاب شیرداشی  قیروکارزین، گفت: در راستای حفظ تعادل دام بر اساس ظرفیت مراتع و نیز کاهش تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی از حضور دامداران غیر مجاز به مراتع این شهرستان جلوگیری می شود.

نظریان با اشاره به اهمیت حفظ مراتع ولزوم نظارت مستمر بر این عرصه‌ها، بیان کرد: حفاظت از آب و خاک و ارتقای اکوسیستم طبیعی با نظارت گسترده و همه جانبه در حال انجام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین، تصریح کرد: حفظ امنیت دامداران منطقه و ناامن نمودن عرصه‌های مرتعی برای افراد سودجو و متخلف از رسالت‌های نیرو‌های این مجموعه است.

او، ادامه داد: حضور مستمر اکیپ مدیریت چَرا در مراتع ضمن افزایش مسئولیت پذیری دامداران نسبت به حفظ و احیا مراتع میتواند نقش بسزایی در اطلاع رسانی و نهادینه سازی قوانین دام در بین دامداران و عشایر ایفا کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.