مدیرکل ICT گیلان با بیان اینکه ۵۳۸ روستای این استان بدون ارتباط است، گفت: برای برقراری اینترنت نسل سوم و چهارم رایزنی‌های لازم انجام شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، شب گذشته در خبر ساعت ۲۰ شبکه باران، از رفع مشکلات اینترنتی و اتصال تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال ۱۳۹۹ خبر داد.

او با بیان اینکه هم اکنون ۵۳۸ روستای گیلان فاقد ارتباط بوده که برای برقراری اینترنت نسل سوم و چهارم رایزنی‌های لازم انجام شده است، افزود: ۷۰ روستا به اپراتور همراه اول ابلاغ شده و ۱۹۰ روستا هم به عهده ایرانسل گذاشته شده، ۲۵۹ روستا هم ابلاغ دارند که در مرحله تأمین تجهیزات قرار داریم و تا پایان سال این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

مدیرکل ICT گیلان اظهار داشت: ۱۱۹ روستا هم در اولویت دوم و ۷۵ روستا هم در اولویت سوم قرار دارند و باید تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که به تأمین منابع نیاز دارد و رایزنی‌هایی در سطح وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه برای تأمین این منابع در حال انجام است.

توکلی با اشاره به مشترکین روستا‌هایی که با ADSL و از طریق تلفن ثابت و بستر کابل سیمی به شبکه اینترنت دسترسی دارند، یادآور شد: وزارت ارتباطات دسترسی به شبکه ملی اطلاعات این روستا‌ها را با ۳ اولویت تا پایان امسال از طریق یکی از اپراتور‌های تلفن همراه تأمین خواهد کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان تصریح کرد: وزارت ارتباطات در اسناد بالادستی برنامه ششم مکلف است تا پایان تیر ماه سال ۱۴۰۰ تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند که با شیوع ویروس کرونا و به دستور وزیر ارتباطات و با توجه به محدود بودن منابع مالی کشور و دشواری در تأمین تجهیزات این حوزه، مقرر شد این پروژه تا پایان امسال اقدام شود.

توکلی با اشاره به ارائه اینترنت و رفع مشکلات دانشجویان و دانش آموزان روستای بسک جوکندان شهرستان تالش گفت: روستای بسک شهرستان تالش جزء تعهدات اپراتور اینترنت روستایی "های وب" قرار دارد و از حدود چند ماه قبل نصب دکل برای این روستا آغاز شده است.

او افزود: در هفته آینده برق مورد نیاز دکل تأمین و تجهیزات آن هم نصب خواهد شد و در ارتباطی که با ستاد وزارت برقرار شده تا اواسط ماه آینده، اینترنت پرسرعت این روستا تکمیل شده و مشکل پوشش این منطقه به طور کامل برطرف خواهد شد.

مدیرکل ICT گیلان ادامه داد: وزارت ارتباطات در برنامه نسبتا بلندمدت در نظر دارد تا پایان امسال به تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار سرویس اینترنت نسل سوم و چهارم از طریق یکی از اپراتور‌های تلفن همراه ارائه کند و مشکل روستای بسک نیز در کوتاه مدت تا یک ماه آینده و در بلند مدت تا پایان امسال برطرف خواهد شد.

به تازگی گزارشی با عنوان "قدم به قدم تا رسیدن به نت" از صداوسیمای مرکز گیلان و خبری در فضای مجازی و سایر رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه روستای بسک جوکندان در تالش قابلیت پوشش‌دهی اینترنت ندارد، دانشجویان و دانش‌آموزان این روستا مجبور هستند، هر روز مسافت طولانی از روستا تا دامنه کوه را در این سرما و باران طی کنند تا بتوانند در کلاس‌های مجازی دوران شیوع کرونا شرکت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.