ظرفیت شیرین سازی آب دریا در شهر بوشهر ۵۷ هزار مترمکعب می‌شود

استاندار بوشهر گفت: تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰، ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در شهر بوشهر به بیش از ۵۷ هزار مترمکعب می‌رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در برنامه تلویزیونی گفت‌وگو از سیمای مرکز بوشهر با اشاره طرح‌های اجرا شده در حوزه تامین آب، بیان کرد: اکنون به ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز طرح شیرین‌سازی آب دریا در ۱۳ نقطه در حال اجرا است که بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل می‌شود.

او افزود: با افزایش ۲.۵ برابری تولید آب از تاسیسات آب‌شیرین‌کن ۱۰ هزار مترمکعبی بوشهر، میزان تولید آب از این طرح به ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب رسید و این طرح ظرفیت افزایش تولید تا ۵۰ هزار مترمکعب  را دارد.

استاندار بوشهر از اجرای طرح آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر در ساحل خلیج فارس خبر داد و عنوان کرد: بر اساس تعهد سرمایه‌گذار، یک‌سوم این ظرفیت به میزان بیش از ۱۰ هزار مترمکعب تا پایان امسال وارد چرخه تولید و بقیه آن تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود که به این ترتیب ظرفیت شیرین‌سازی آب دریا در شهر بوشهر به بیش از ۵۷ هزار مترمکعب می‌رسد.


بیشتر بخوانید


گراوند از اجرای طرح شیرین‌سازی آب به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب دربوشهر هم خبر داد که برای تامین آب شهر برازجان طراحی شده است به‌زودی اجرایش آغاز می‌شود.

او، به طرح  آب‌شیرین‌کن ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف - جم نیز اشاره کرد که با تکمیل آن مشکل دیرینه شهرستان جم برطرف می‌شود.

استاندار بوشهر از ساخت آب شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های دیگر از جمله دشتستان، شیف، هلیله، بخش ساحلی دلوار و عسلویه خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح‌ها، مشکل تاریخی و همیشگی کمبود آب در استان بوشهر تا سال‌های آینده برطرف می‌شود.

گراوند با اشاره به روند سدسازی در نقاط مختلف استان بوشهر، بیان کرد: امسال سه سد ارغون کلمه دشتستان، خاییز تنگستان و اخند عسلویه آبگیری و یا افتتاح می‌شود که نقش مهمی در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی دارد.

او،  سد باغان و دشت پلنگ را از دیگر سد‌های در حال اجرا دانست که از طریق فاینانس خارجی تامین اعتبار می‌شود.

به گفه استاندار بوشهر، سد باغان ۴۰ درصد پیشرفت دارد و سال آینده وارد مدار فعالیت می‌شود و سد دشت پلنگ هم در دست ساخت است.

گراوند با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی ساخت سد دالکی در دشتستان، این روند را مطلوب خواند و گفت: افتتاح سد‌های در دست ساخت، تحولات عظیمی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان بوشهر ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.