تولید سالانه ۲ هزار تن قارچ خوراکی در شهرستان بستان آباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد از تولید سالانه بیش از ۲ هزار تن قارچ خوراکی در ۶۴ واحد تولیدی صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،نوروزی مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد با بیان اینکه این شهرستان با تولید سالانه بیش از ۲ هزار تن قارچ خوراکی رتبه نخست را در استان به خود اختصاص داده است،گفت: بیش از نیمی از این عملکرد به واحد‌های خانگی تخصیص دارد.

او با بیان اینکه شرایط اقلیمی خاص شهرستان بستان آباد در کنار آموزش‌های ترویجی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، این منطقه را برای تولید قارچ خوراکی مساعد کرده است افزود: نوع قارچ خوراکی تولیدی در این شهرستان از نوع دکمه‌ای بوده که در مقایسه با سایر ارقام بازارپسندی بالا و خوش خوراک‌تر می‌باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بستان آباد گفت: وجود ۴۰ واحد تولیدی قارچ خانگی در این شهرستان با مرکزیت روستای آلانق موجبات تشکیل شرکت تعاونی تولید کنندگان قارچ را نیز بوجود آورده که توانسته اند با احداث واحد‌های خانگی در اقتصاد خانوار و اشتغال زنان روستایی کمک شایانی کنند.

نوروزی افزود: مساحت کل واحد‌های تولید قارچ شهرستان حدود یک هکتار می‌باشد که اشتغال مستقیم و غیرمستقیم آن به حدود ۲ هزار نفر می‌رسد و مدیریت شهرستان جهت ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها بر توسعه واحد‌های تولید قارچ همچنان پافشاری می‌کند.

او با طرح مسائل و مشکلات تولید کنندگان قارچ خوراکی از جمله نبود کارخانه‌های تولید کمپوست و فرآوری قارچ در سطح شهرستان و نوسانات قیمت بازار از جمله افزایش قیمت نهاده‌های اولیه و هزینه‌های حمل ابراز امیدواری کرد که حل این معضلات موجبات افزایش تولید و اشتغال را در این شهرستان فراهم کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.