در نامه کانون تربیت اسلامی به حاجی میرزایی مطرح شد:

مدارس مجازی ایرانی به سبک غربی‌ها

کانون تربیت اسلامی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار پیگیری رواج سبک و سیاق آموزشی غربی در آموزش آنلاین شد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کانون تربیت اسلامی در نامه‌ای به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از ورود برخی سبک‌های غربی به مدارس آنلاین ایرانی گلایه کرد و اینگونه نوشت:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای حاجی میرزایی

وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم

احتراما باستحضار می‌رساند که به دلیل تغییر شیوه آموزش‌ها به مجازی مدتی است که تعدادی از موسسات و کادر مدارس بطور غیر رسمی با سرپل‌هایی از درون مدارس تسهیلاتی را ایجاد می‌کنند که دانش آموزان ایران و مسلط به زبان خارجی در مدارس غیرایرانی آنلاین کشور‌های دیگر و عمدتا غربی ثبت نام و ادامه تحصیل دهند و با توافق با مدارس ایران بدون حضورفعالانه در مدارس مجازی ایران صرفا با حضور در امتحانات مدرک تحصیلی خود را اخذ کنند.

 یا در روشی دیگر برخی دانش آموزان نخبه ایران را تهییج و تشویق می‌کند تا در کلاس‌های فوق برنامه و کلاس‌های فرهنگی و کلاس‌های علمی ریاضی و فیزیک و... مدارس و کالج‌های آنلاین خارجی ثبت نام کنند و با دریافت صد‌ها یورو نیز از آن دانش آموزان شرایط صدور گواهی نامه‌های کالج‌های خارجی و صدور توصیه نامه برای بورسیه احتمالی را برای آن‌ها تسهیل می‌کند؛ به طوری‌که با ایجاد رقابت کاذب در بین نوجوانان، بعضا ایشان خود را محصل مدارس آنلاین فنلاند و لندن و سوئد و ترکیه و... معرفی نمایند مدارسی که قسمتی از پازل سند۲۰۳۰ است.

از آنجا که این نفوذ علمی و فرهنگی درصدد مخدوش سازی اهداف تعلیم و تربیت ایرانی- اسلامی برای نونهالان و نوجوانان است؛ شایسته است نسبت به روشنگری به خانواده‌ها و دانش آموزان عزیز بابت تبعات آن اقدام شود و اجازه داده نشود که بستر‌های تحت نظارت آموزش و پرورش سرپلی برای اینگونه نفوذ‌ها باشد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار