چین موفق شد سفینه خود را برای نمونه برداری به سطح ماه بفرستد و اکنون این کاوشگر فضایی در حال بازگشت به زمین است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوشگر فضایی چین که به هدف نمونه برداری به ماه فرستاده شده بود اکنون پس از گذشت حدود دو هفته در حال بازگشت به زمین است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، سفینه تحقیقاتی Chang E 5 اکنون سفر بازگشت خود به زمین را آغاز کرده و نمونه‌های پرباری از سطح ماه را با خود به همراه دارد.

کاربرانی که تمایل به کسب اطلاعات در رابطه با این سفینه را دارند باید تا فرود نهایی آن بر سطح زمین صبر کنند. در ابتدا گفته شده بود کل ماموریت سفینه Chang E 5 در ۲۳ روز صورت می‌گیرد در نتیجه انتظار می‌رود این کاوشگر فضایی در ۱۶ یا ۱۷ دسامبر به سطح زمین برسد و در مغولستان فرود آید.

اگر این ماموریت تا پایان موفقیت‌آمیز باشد مردم می‌توانند شاهد نمونه برداری از ماه پس از حدود ۵۰ سال باشند. همچنین چین با این اقدام خود به سومین کشوری تبدیل می‌‌شود که پس از روسیه و آمریکا موفق به نمونه برداری از خاک ماه شده است.


بیشتر بخوانید


اهداف چین برای نمونه برداری از فضا

اهداف چین برای نمونه برداری از فضا

نمونه بردار کشور چنین قرار بوده تا با خود حدود ۴.۵ پوند خاک از ماه بیاورد اما در حال حاضر میزان نمونه‌های آورده شده مشخص نیست. نمونه‌های برداشته شده توسط سفینه Chang E 5 می‌توانند به انسان‌ها در درک بهتر محیط و جو ماه کمک کنند. از آن جایی که علم نسبت به پنجاه سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته، انتظار می‌رود چین بتواند به داده‌هایی دست پیدا کند که آمریکا و روسیه متوجه آن‌ها نبوده‌اند.

گفتنی است؛ این امکان وجود دارد که چین تا مدت زیادی داده‌های کسب شده و اطلاعات جدید خود را در اختیار جهان و مخاطب عمومی قرار ندهد. چین با کسب اطلاعات مفید و نگه داشتن آن‌ها می‌تواند آمریکا را به چالش بکشد و رقابتی جدی‌تر را شکل دهد. همان‌ طور که مشخص است این کشور سعی دارد به ابرقدرت اول دنیا تبدیل شود. به دنبال این مسائل چین همچنین اظهار داشته که تمایل دارد استقلال خود در فضا را عملی کند و به کشورهای دیگر وابسته نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار