مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی زنجان گفت: کشت زعفران از جمله عواملی است که در جذب گردشگر می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد و برای کشاورزی درآمدزا باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در راستای توسعه گردشگری کشاورزی گفت: تولید و برداشت زعفران طی امسال در شهرستان‌های ماهنشان، سلطانیه و ابهر افزایش چشمگیری داشت، به‌نحوی که امسال تا پیش از شروع فصل سرما از مزارع این شهرستان‌ها زعفران برداشت می‌شود.

او ادامه داد: کشت زغفران بیشتر در مناطق گردشگرپذیر و شهرستان‌های تاریخی و توریستی انجام می‌شود. میزان سطح زیر کشت زعفران در شهرستان‌های ماهنشان ۱۵.۴ هکتار، خدابنده ۱۴.۱۴ هکتار، زنجان ۱۳ هکتار، ابهر ۸.۶ هکتار، سلطانیه ۷.۸ هکتار، خرمده ۳ هکتار و طارم ۰.۳ هکتار است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: زمین‌های زیرکشت زعفران در مناطق نمونه گردشگری استان زنجان توسعه می یابد.

ارجمند افزود: کشت زعفران از جمله محصولات کشاورزی است که در جذب گردشگر می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد و برای کشاورزی درآمدزا باشد و شرایط مساعدی را نیز برای محیط فراهم کند.
 
او در ادامه تشریح کرد: شهرستان ماهنشان بیشترین تولید زعفران استان زنجان را به خود اختصاص داده است و زراعت زعفران در  زنجان از حدود ۳ سال قبل آغاز شده است.

ارجمد همچنین گفت: زعفران به عنوان گرانبهاترین محصول کشاورزی و دارویی جهان از جمله گیاهانی است که با توجه به مقاومت خود در برابر خشکی، نیاز به آب کم، قابلیت نگهداری بالا، عدم فساد پذیری و اثرات اشتغال زایی و درآمدزایی بالا و ارز آوری در استان زنجان و کشور دارد.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.