حسینی گفت: جامعه متوجه شده که از حامیان دولت فعلی آبی برایش گرم نمی شود و کارایی اصولگرایان برای خدمت بیشتر است.

باید دید که آیا رئیسی یا قالیباف به انتخابات ورود خواهند کردسید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر سکوت جریان اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: در جمع نیروهای انقلاب بحث پیرامون ساز و کار رسیدن به وفاق برای انتخاب گزینه واحد مدتی است که مطرح شده؛ اما هنوز به جمع‌بندی و توافق نرسیده است، مسلما پس از مشخص شدن مکانیزم رسیدن به گزینه مشترک و یا تعیین فرد مورد نظر، موضوع به اطلاع عموم مردم خواهد رسید؛ یکی از دلایل تاخیر در این امر مهم شرایط دشوار اقتصادی و چالش کروناست که مجالی برای گرم شدن فضای انتخابات را فراهم نکرده است.

او ادامه داد: احزاب و جبهه‌های مختلف اصولگرایی در جلسات متعدد دیدگاه‌ها و راهکارهایی را مطرح کرده‌اند و در خصوص اولویت‌ها و برنامه‌های دولت آینده اقداماتی صورت گرفته که نتیجه این مباحث و تحقیقات در اختیار نامزد مشترک و دولت سیزدهم قرار خواهد گرفت؛ به هر حال وضعیت جبهه انقلاب علی‌رغم کاستی‌ها و کم کاری‌ها مسلما از اصلاح طلبان بهتر است، هم پایگاه مردمی مناسب‌تری دارند و هم بخش عمده جامعه متوجه شده‌اند که از حامیان دولت فعلی آبی برای معیشت آنان گرم نمی شود و عزم و اراده و کارایی اصولگرایان برای خدمت به جامعه بیشتر است.

حسینی افزود: در بین اصولگرایان و نیروهای جبهه انقلاب طیف های متعدد داریم، برای همین رسیدن به ائتلاف دشواری خاص خود را دارد، در دوره های قبل هم با این مشکل مواجه بوده‌ایم به گونه‌ای که در مواردی مثل سال ۹۶ رسیدن به وحدت بعید به نظر می رسید؛ اما در نهایت توافق حاصل شد؛ البته تاخیر در این امر به نتیجه کار آسیب زد. این بار لازم است به کارها سرعت داده شود تا وفاق در دقایق پایانی یا وقت اضافه صورت نگیرد که بی‌فایده یا کم فایده خواهد بود. در هر صورت تجربه رسیدن به فرد یا لیست واحد را در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس داشته‌ایم و این بار هم این امید و توقع وجود دارد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نام‌هایی که در بین این جریان برای انتخابات آینده مطرح است، گفت: در حال حاضر بحث جدی این است که آقای رئیسی یا قالیباف به انتخابات ورود پیدا می‌کنند یا خیر؟ اگر هر دو یا یکی از آنان وارد عرصه انتخابات شوند سایر نامزدها کم فروغ خواهند شد، زیرا این دو شخصیت رئیس قوه و در بین مردم شناخته شده‌تر هستند و به صورت مداوم در رسانه ها دیدگاه‌هایشان مطرح شده و نظرات و عملکردشان معلوم است، لذا رقابت دیگران دشوار خواهد شد، اگر این دو بزرگوار در صحنه نباشند چهره های متعددی هستند که مردم به آنها گرایش پیدا کنند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره برنامه این کانون هم گفت: مباحث و رخدادهای مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را در جلسات هفتگی شورای مرکزی کانون رصد و تحلیل می‌کنیم و با شورای ائتلاف و جامعه روحانیون مبارز و دیگر جبهه ها و تشکل ها در ارتباط هستیم تا بتوانیم مقدمات انتخاباتی با مشارکت بالای مردم و انتخاب رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی را فراهم کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الیاس نورائی
۱۹:۰۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
باسلام وعرض ادب
مطالب ارزنده واز سرصدق بیان گردیده، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بطور مستمر با استانها در ارتباط بوده واین مهم را در صدر برنامه های خود دارد وبرای انتخاب رئیس جمهور در تراز انقلاب اسلامی وجهت بهبود وضعیت اقتصادی،فرهنگی و رفاهی مردم دغدغه جدی دارد.
حضور جناب آقای دکتر حسینی باسوابق انقلابی واجرایی وشورای مرکزی توانا وبصیر در تصمیم گیریها وآگاهی بخشی بیشتر به مردم از نقاط قوت خواهد بود.
بعون الله وفضله
Iran (Islamic Republic of)
sh
۱۳:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
مردم متوجه شده‌اند که از حامیان دولت فعلی آبی برای معیشت آنان گرم نمی شود
اصلا متوجه می شود چه حرفی می زند رای مجلس به وزیران رئیس جمهوری را زیر سوال می برد
آمد ی اما حالا چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
آب گرم واسه مردم؟! جوکه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
اشتباه نکن. مردم به این نتیجه رسیدن که نه از این دولت، نه دولتهای قبلی و نه دولت های بعدی آبی برای مردم گرم نمیشه و فقط دور وبری های دولتمردا منتفع میشن
آخرین اخبار