نماینده مردم غرب گلستان در مجلس گفت: احیای خلیج گرگان نوید بخش توسعه گردشگری در غرب گلستان و روستا‌های ساحلی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  عبدالجلال ایری نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌های در نظر گرفته شده گلستان در بودجه ۱۴۰۰ گفت: در این بودجه بر اساس توان و پتانسیل‌های موجود در سطح استان به خصوص حوزه غرب طرح‌هایی را دنبال می‌کنیم.

او با بیان اینکه یکی از این طرح ها، طرح انتقال آب از دریای خزر به شمال گمیشان است، افزود: در این طرح هم برای ایجاد اشتغال و هم بهره مندی کشاورزان و مالکینی که در قسمت‌های شمالی گمیشان زمین دارند و مشغول به آبزی پروری هستند انتقال آب انجام می‌شود.

ایری ادامه داد: طرح بهره گیری از زیرساخت توسعه و گردشگری نوار ساحلی دریای خزر یکی دیگر از مواردی است که سعی می‌کنیم آن را توسعه دهیم تا از قابلیت‌ها و پتاسیل‌های گردشگری بهره گیری کنیم.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس گفت: در حال حاضر موضوع مهمی که وجود دارد جاده "بندر ترکمن به آق قلا" و جاده "بندرترکمن به گمیشان" است، فاز عملیاتی جاده ترکمن به آق قلا آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

ایری ادامه داد: طرح جاده بندرترکمن به گمیشان قطعا امسال شروع می‌شود و این موضوع در بودجه ۱۴۰۰ هم در نظر گرفته می‌شود.

او گفت: برای تعریض جاده قدیم بندرگز به کردکوی هم در حال پیگیری هستیم.

ایری افزود: بحث احیای خلیج گرگان یکی از موضوعات اساسی ماست که اگر در وضعیت فعلی به آن پرداخته نشود منجر به مسائل زیست محیطی می‌شود.

او گفت: سعی می‌کنیم موضوع خلیج گرگان را در بودجه ۱۴۰۰ در نظر بگیریم چراکه احیای خلیج گرگان می‌تواند نوید بخش توسعه گردشگری در شهر بندرگز و روستا‌های ساحلی باشد.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار