ملکی با اشاره به استفاده از بارکد برای کمک به فهم بهتر مطالب کتاب‌های درسی به تشریح کارایی آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره موضوع بارکد دار شدن کتاب‌های درسی و تشریح جزئیات آن اظهار کرد: بارکد یک نماد گرافیکی است که تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات و کالا‌ها روی محصول خود درج می‌کنند تا کاربر با استفاده از گوشی‌های همراه در کمترین زمان و بدون نیاز به داشتن دانش فنی خاص بتواند به محتوای مورد نیاز در خصوص آن کالا یا خدمات دست یابد.

او ادامه داد: QR Code هم روشی برای کدگذاری مطالب مختلفی مانند نام، ایمیل، آدرس سایت، کد محصول، توضیحات و... بوده که حاصل آن یک تصویر است و با استفاده از اکثر گوشی‌های دوربین‌دار قابل تشخیص است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه QR Code روی کتاب‌های درسی یا صفحات آن دانش‌آموزان را مستقیم وارد شبکه ملی رشد و محتوای مکمل کتاب شامل فیلم و ... می‌کند، گفت: این مطالب مکمل، فهم محتوای آموزشی را آسان ترکرده است.

ملکی با بیان اینکه برای حدود ۲۰۰ کتاب ابتدایی و متوسطه نظری ۲۴۴ کتاب دوره متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش این کار انجام شده است، بیان کرد: این قابلیت به طور ضمیمه برنامه درسی ویژه شرایط کووید ۱۹ برای تمام استان‌ها و مدارس ارسال شده است و می‌تواند در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند یا دانش‌آموزان آن را از مدارس خود دریافت کنند.

او یادآوری کرد که البته برای استفاده از این فرصت لازم است نرم افزار مربوط روی گوشی فرد نصب شود که کار سختی نیست و طی فیلم آموزشی روش استفاده تشریح و در شبکه ملی رشد بارگذاری شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.