آژانس فضایی روسیه در نیمه شب دوشنبه دومین پرتاب آزمایشی موشک فضایی روسیه را انجام داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام آژانس فضایی روسیه، این کشور موشک جدید Angara A5 را در نیمه شب دوشنبه و در شمال روسیه به فضا پرتاب کرد. طبق اعلام این آژانس موشک مذکور بدون هیچ مشکلی به فضا پرتاب شده است. بخش بالایی این موشک که Breeze-M نام دارد به طور کامل و بدون هیچ نقصی از آن جدا شد و حدود ۱۲ دقیقه پس از پرتاب این موشک، ماهواره آن وارد جو زمین شد. قابل ذکر است ماهواره‌ای که روی این موشک نصب شده بود کاملا ساختگی و آزمایشی بود و هیچ عملکردی را از خود نشان نمی‌دهد.

این پرتاب آزمایشی دقیقا ۶ سال پس از پرتاب اول آزمایشی موشک Angara A5 در سال ۲۰۱۴ انجام شد که در این پرواز نیز ماهواره موجود در آن موشک به طور کامل وارد مدار ژئوشیمی فضا شد. آژانس روسکاسموس در بیانیه‌ای اعلام کرد راکت‌های آنگارا از پیشرانه‌های جنگی و آلوده‌کننده محیط زیست استفاده نمی‌کنند، علاوه بر این محل سقوط انتهای موشک نیز به طور دقیق مشخص است و مسئولان به سرعت محل سقوط انتهای موشک را از مواد سمی پاکسازی می‌کنند.

 آرمایشی ماهواره Angara A5

هدف روسیه از پرتاب آزمایشی موشک A5

هدف از پرتاب این موشک به فضا، به دست آوردن خط موشک توسط آژانس فضایی روسیه است تا بتوان از آن برای پرتاب نسخه اصلی ماهواره در فضا استفاده کرد. سوخت مورد استفاده این موشک که از قزاقستان پرتاب شد هیدرازین است که به خوبی خط حرکت موشک را مشخص نمی‌کند.

این پرواز قرار بود در سال ۲۰۱۶ انجام شود، اما به دلیل وجود برخی مشکلات در بخش تولید، تحویل و پیمانکاری قطعات انجام آن با چهار سال تأخیر مواجه شد. با این حال هنوز روسیه تاریخ دقیق پرتاب رسمی خود را اعلام نکرده است و مشخص نیست چه زمانی باید شاهد پرتاب نسخه نهایی ماهواره آنگارا باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.