فیروزآباد داعیه‌دار کسب عنوان شهر ملی دست‌بافته‌های عشایری در سطح کشور

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فیروزآباد، گفت: با مشارکت هنرمندان و مسئولان استان فارس، فیروزآباد فارس به زودی عنوان شهرملی دست بافته‌های عشایری را کسب می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،هنرمندان دست‌بافته‌های داری شهرستان فیروزآباد با دریافت نشان و افتخارات در سطح ملی و جهانی دارای جایگاه و شهرت خاصی بوده‌اند.

محدثه صفری، بانوی هنرمند و کار آفرین در فیروز آباد تاکنون سه نشان ملی مرغوبیت کالا و یک نشان جهانی مهر اصالت را از سازمان یونسکو دریافت کرده و به‌ عنوان کارآفرین نمونه کشور معرفی شده است.

درنا شهبازی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فیروزآباد با اشاره به برگزاری ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی،گفت: صنایع‌دستی که باز گوکننده خاطرات و میراث فرهنگی هر مرز و بوم است در واقع سفیر فرهنگ، آداب و رسوم هر جامعه محسوب می‌شود.

او، با تاکید بر فراخوان ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی سال ۱۴۰۰، بیان کرد: این یک حرکت فرهنگی بوده که موجب تثبیت فرهنگ اصیل ایران و هویت ملی ما در این خطه از سرزمین خوب و هنرمندان است.

شهبازی، تصریح کرد: با تلاش هنرمندان و همکاری مسئولان استان فارس، شهر فیروز آباد به زودی نشان جهانی شهر دست‌بافته‌های عشایری را نیز کسب می کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فیروزآباد، ادامه داد: آثاری که موفق به دریافت مهر اصالت ملی شوند، برای دریافت مهر اصالت یونسکو معرفی می شوند.

او، افزود: روستای روزبدان شهرستان فیروزآباد به دلیل پرورش هنرمندان دست‌بافته‌‌های داری در این عرصه و رقابت فشرده در تولید به عنوان روستای خلاق معرفی‌ شده که بیشترین هنرمند بافنده را در خود جای‌داده است.

انتهای پیام/ت

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار