با حضور معاون دادگستری استان کرمان طرح سیرجان پایلوت پیشگیری از خشونت ،اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدمهدی قوی دل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان  گفت: در دستگاه قضایی طرح‌هایی تدوین شده که اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرم دارد لذا فرهنگ سازی و پیشگیری از جرائم به مراتب بهتر از مقابله با مجرم و جرائم است.

او با بیان اینکه پیشگیری از خشونت به صورت ویژه در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان قرار دارد، افزود: این استان در مقابل آسیب‌های اجتماعی سپر بلا و در خط مقدم جبهه مبارزه و مقابله با جرایم سازمان یافته است کعه آسیب‌های این جرایم در وهله اول متوجه مردم منطقه است از این رو باتوجه به پهناور بودن استان و گستردگی معضلات می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در استان شود.

او با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان بعنوان پایلوت اجرای طرح پیشگیری از خشونت مطرح است، گفت: موقعیت شهرستان سیرجان ویژه است باید راه‌های مقابله با جرم هم عملی شود و می‌خواهیم این شهرستان الگویی برای سایر شهرستان‌ها در کاهش جرائم و پیشگیری از جرم در سطح استان، باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: ما به دنبال جامعه‌ای عاری از خشونت همراه با امنیت کامل هستیم و دستگاه قضائی بر مبنای برنامه جامع علمی تدوین شده، درصدد ساماندهی وضعیت کنونی است و در صدد هستیم در این مسیراز گسترش حاشیه نشینی و سکونت گاه‌های غیررسمی جلوگیری شود.

قوی دل افزود: پیشگیری مربوط به یک سازمان نیست وبایستی همه دستگاه‌های اجرایی دربحث پیشگیری از وقوع جرم مشارکت داشته باشند تا جامعه‌ای عاری از جرم و همراه با امنیت تشکیل دهیم و راه‌های جرم را قبل از وقوع سد کنیم.

سهراب بهاالدینی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز در این جلسه گفت:مردم شهرستان سیرجان به دیاردارالحسین مشهور هستند و باید با تلاش جمعی، از وقوع هر گونه جرم جلوگیری شود.

او با اشاره به اینکه پیشگیری از درمان بهتر است، افزود: همه می‌دانیم که در تمامی موارد پیشگیری از درمان بهتر است و اگر در همه حوزه‌ها پیشگیری را اصل قرار بدهیم دیگر نیازی به درمان باقی نخواهد ماند و در نتیجه شاهد جامعه‌ای پویا و با نشاط خواهیم بود.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان با تاکید بر نقش آموزش در جهت پیشگیری از جرم، جنایت و خشونت، تصریح کرد:آموزش‌های صحیح و اصولی در میان خانواده و تعلیم و تربیت فرزندان را می‌توان از جمله مهمترین عوامل پیشگیری در جامعه نام برد و از اصلی‌ترین گزینه‌ها جهت پیشگیری از جرم و جنایت به حساب آورد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار