معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان‌کرمان با اشاره به اینکه پرورش شتر در بیشتر نقاط استان بجز شهرستان‌های بافت و رابر انجام می‌شود، گفت:جمعیت شتر در استان کرمان ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علی باقری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه پرورش شتر در اکثر نقاط استان بجز شهرستان‌های بافت و رابر انجام می‌شود، گفت: جمعیت شتر ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در شمال استان است و در صورت داشتن امکانات و به کارگیری اصول علمی، پرورش شتر نیز مانند سایر دام‌های اهلی اقتصادی است و در حال حاضر چند واحد صنعتی در شهرستان‌های استان موجود است.

او افزود: در حدود ده درصد از واحد‌های پرورش شتر عمدتا پرواربندی به صورت نگهداری در سیستم بسته صنعتی فعالیت دارند.

باقری اظهارداشت: با توجه به وسعت استان و همچنین شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش شتر امکان گسترش و توسعه در بیشتر شهرستان‌های استان وجود دارد.

او  تصریح کرد: در خصوص پرورش شتر همانند سایر دام‌های اهلی امکان واگذاری زمین و تسهیلات به متقاضیان وجود دارد و انجام می‌شود.

باقری با بیان اینکه هاشی (بچه شتر) از واحد‌های پرورش شتر در استان و یا سایر استان‌ها قابل تأمین است، افزود: در حال حاضر با توجه به کمبود نهاد‌های دامی و همچنین افزایش قابل توجه تمامی هزینه‌های مربوط به نگهداری دام از جمله تغذیه، بهداشت، نیروی انسانی و هزینه حمل و نقل موجب افزایش قیمت تولیدات دامی شده است که به تبع آن قدرت خرید کاهش یافته و در نتیجه بازاریابی محصولات تولیدی با مشکل روبرو شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار