رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه گفت: تاکنون حدود چهار هزار پرستار در خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن گچپزان رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه هم زمان با آغاز هفته گرامیداشت پرستار گفت: با کمال تاسف در این مدت ۹ نفر از همکاران پرستارمان به علت شدت عوارض ناشی از کرونا در حین خدمت جان خود را از دست داده اند.

او افزود: همکاران ما در دوران کرونا با وجود کمبود نیروی انسانی و چالش‌ها و مشکلات بسیار از هیچ تلاشی برای نجات بیماران و خدمت به آن‌ها دریغ نکردند.

بیشتر بخوانید

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

گچپزان بیان کرد: پرستاری یکی از شاخه‌های تخصصی علوم پزشکی است که شاغلان این رشته از مقاطع کارشناسی تا دکتری در گرایش‌های متنوع تحصیل می‌کنند.

او تصریح کرد: پرستاری یکی از مشاغل حساس و سختی است که از جان و جوانی شان در خدمت و پرستاری از بیماران مایه می‌گذارند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه کمبود نیروی انسانی را یکی از مهمترین چالش‌های پرستاری به ویژه در دوران کرونا عنوان و تاکید کرد: کمبود نیروی پرستاری باعث می‌شود که پرستار با خستگی شیفت‌های طولانی مدت را بگذراند.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.