رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: مردم این استان نگران تامین کالا‌های اساسی نباشند و نیازی به خرید انبوه و انباشت کالا نیست که این موضوع خود باعث تحریک و التهاب در بازار و کمبود می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، داود شهرکی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان  در نشست کارگروه تنظیم بازار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در تامین روغن مشکلی نداریم و تقریبا در بازار به صورت کامل موجود بوده و جای نگرانی نیست.

او افزود: برنج یارانه‌ای در فروشگاه‌های سیستان و بلوچستان در حال توزیع بوده و در تامین و توزیع شکر به تعادل رسیده‌ایم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در موضوع مرغ که در هفته‌های اخیر در بازار از نظر قیمت با چالش روبرو شده، توزیع بسیار مناسبی از طریق مرغ تنظیم بازار با قیمت کیلویی ۱۵ هزار تومان در استان انجام شد و افزون‌بر چهار هزار تن مرغ توزیع شده و همچنان نیز در حال توزیع است.

وی بیان کرد: هم‌اینک قیمت مرغ کشتار روز در سیستان و بلوچستان نیز متعادل شده و به پایین‌تر از ۲۳ هزار تومان رسیده و قیمت همچنان رو به کاهش است.
شهرکی تصریح کرد: با تصمیماتی که گرفته شده ۲ کشتارگاه به چرخه تولید بازگشتند و برنامه‌ریزی لازم برای بازگشت کشتارگاه زابل نیز انجام شده و برخورد‌ها و بازرسی‌ها نیز در این بخش جدی‌تر شده است.

او  افزود: با همراهی دستگاه‌های اجرایی از جمله جهادکشاورزی، دامپزشکی و پشتیبانی امور دام و سایر دستگاه‌های عضو کارگروه تنظیم بازار، نظارت بر تامین خوراک مرغداری‌ها و تحویل مرغ تولیدی به کشتارگاه سیستماتیک شده تا قیمت‌ها را براساس شرایط تعیین کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نوسانات در زمینه قیمت مرغ کشوری مقطعی بوده که این نوسانات معمولا در ماه‌های پایانی سال بیشتر می‌شود که خوشبختانه با تصمیماتی که در سطح کشور اتخاذ شده در استان قیمت به تعادل رسیده و جای هیچ نگرانی نیست.

او ادامه داد: در بخش آرد و نان هم سهمیه‌ای از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به سیستان و بلوچستان اضافه شده است و این سهمیه به تناسب به شهرستان‌های استان تعلق گرفت.

شهرکی بیان کرد: مدیریت اختصاص سهمیه آرد عشایری، روستایی و شهری براساس تصویب در کارگروه تنظیم بازار استان، در اختیار فرمانداران گذاشته شده تا کمبودی در این حوزه رخ ندهد.

او افزود: در کنار این امر به صورت مستمر بخش نظارت در این حوزه وجود دارد که البته مهمترین اصل در حوزه تنظیم بازار، موضوع نظارت بوده که همیشه ادامه و در دستورکار قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: رعایت فاصله اجتماعی در هنگام خرید مورد تاکید بوده و رسانه‌ها و مردم استان گزارشات تخلفات اقتصادی را از طریق ارتباط با سامانه ۱۲۴ اعلام کنند که در این زمینه وظیفه ما پاسخگویی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار