با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان مرکز درمان اجباری معتادان متجاهر ماده ۱۶ در سیرجان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در حاشیه بازدید از کمپ ماده ۱۶ سیرجان گفت:با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از معتادان متجاهر پس از آزادی از کمپ‌ها مجددا بازگشت دوباره به مصرف مواد مخدر دارند، دادگستری استان کرمان با تدوین علمی و اجرایی کردن شیوه نامه بازتوانی و بازاجتماعی کردن معتادان بدنبال حل مشکل این چرخه ناکارآمد است.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها و مدیران در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل اعتیاد مسئول هستند، اعلام کرد:در این شیوه نامه توجه ویژه‌ای به اقدامات پس از خروج معتادان شده و وظایف دستگاه‌های مختلف در این رابطه احصا و به آنان ابلاغ شده است.

قویدل با اشاره به اینکه تنها نگهداری معتادان متجاهر کافی نیست، اضافه کرد: درمان معتادان متجاهر اولین گام است و تلاش داریم برای توانمندسازی آنها، اقدامات حرفه‌آموزی، اشتغال زایی و روان‌شناختی صورت پذیرد.

اوبا تاکید به لزوم احساس مسئولیت بیشتر خانواده‌ها در توجه به معتادن نشدن فرزندان ، عنوان کرد: نقش آحاد مردم، ائمه جمعه و جماعت، مساجد، هیات‌های مذهبی، هنرمندان و سازمان‌های مردم نهاد در مقابله با معضل اعتیاد و موادمخدر برجسته است.

قویدل در پایان از دادستان سیرجان، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و سایر دستگاه‌های مربوطه که در راه اندازی این مرکز همکاری داشتند تقدیر و تشکر کرد.

در حال حاضر علاوه بر سیرجان دو کمپ ماده ۱۶ در شهر کرمان و بم نیز فعال است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.