مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های این استان به دلیل مه گرفتگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: دید افقی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های این استان به دلیل مه گرفتگی کاهش یافته است.

عباس شرفی  افزود: بارندگی‌ها از شب گذشته به طور مستمر در استان ادامه دارد و برای امروز در تمامی محور‌های ارتباطی لرستان بارش باران و گردنه رازان ریزش برف گزارش شده است.

او اظهار داشت: هم اکنون با وجود بارش شدید باران، محور‌های ارتباطی لرستان باز و تردد در آن برقرار است، اما به دلیل لغزندگی سطح جاده، رانندگان باید احتیاط کنند و وسایل گرمایشی مناسب همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز روز گذشته با هدف پایش تصویری و رصد جاده‌های استان به ویژه در محور‌های اصلی و شریانی به بهره برداری رسیده است و می‌توانیم هرلحظه آخرین وضعیت را گزارش کنیم.

 شرفی همچنین گفت: ۲۲ گردنه برفگیر در این استان وجود دارد که با توجه به شرایط کوهستانی و موقعیت جغرافیایی آن‌ها راهداری حضور فعالی در این مناطق دارد.

او افزود: از این تعداد، ۱۴ گردنه به دلیل شرایط توپوگرافی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نیرو‌های راهدار بیشتری در آنجا مستقر می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار داشت: باتوجه به شروع فصل سرما، ۳۲۶ راهدار در قالب ۴۰ تیم و با ۱۶۷ دستگاه ماشین آلات سبک سنگین و نیمه سنگین در جاده‌های لرستان مستقر هستند و محور‌های آسیب دیده مانند خرم آباد - پلدختر با حساسیت بیشتری مدیریت می‌شود.

شرفی ادامه داد: ۲۵ هزار تن شن و نمک امسال برای یخ زدایی جاده‌های استان استفاده خواهد شد.

طول راه‌های لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.