به مناسبت زادروز حضرت زینب (س) و روز پرستار آئین باستانی شب یلدا، جشنی با عنوان یلدای ایثار، برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیریت امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت فرا رسیدن زادروز سرتاسر سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و نیز به مناسبت باستانی «شب یلدا»، جشن بزرگی با عنوان «یلدای ایثار» به صورت مجازی برگزار می‌کند.

مریم تقوا گفت: با آغاز شیوع کرونا ویروس جدید در ایران، همزمان با بسیاری از دیگر کشور‌های جهان، شاهد ایثارگری‌هایی از سوی کادر بهداشت و درمان کشور بودیم که تداعی کننده ایام دفاع مقدس و دفاع از میهن اسلامی ایران بود.

او ادامه داد: پرستاران، پزشکان و دیگر کادر درمان و سلامت کشور، جلوه‌هایی از وطن دوستی، نوع دوستی و وظیفه شناسی را در معرض دید همگان گذاشتند که اگر آن را بی نظیر ندانیم، در سطح جهانی نیز، کم سابقه بوده است.

تقوا بیان کرد: این مدیریت بر اساس رسالت ذاتی خویش، در طول ایام شیوع بیماری کووید۱۹، تلاش کرده تا در مناسبت‌های ملی و مذهبی، از این عزیزان جان بَرکف و ایثارگر، به طریق مختلف قدردانی کرده و با هدف یادآوری و معرفی حق بزرگی که این عزیزان بر جامعه دارند، برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی و هنری متنوعی را در سطوح داخلی، استانی، ملی و بین المللی برگزار کند.

او با اشاره به نزدیک بودن زادروز حضرت زینب (س) و نیز همزمانی این مناسبت فرخنده با آیین باستانی «شب یلدا»، اعلام کرد: با توجه به همزمانی روز پرستار و شب یلدای امسال، با تلفیق این دو مناسبت، جشن بزرگیبا عنوان «یلدای ایثار» با هدف تقدیر از کادر تلاشگر درمان و بزرگداشت شهدای سلامت، برگزار می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور بانوان توضیح داد: در راستای رعایت حداکثری اصول بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹، این جشن که دارای بخش‌های متنوع و مفرح است، به صورت غیرحضوری و در بستر فضای وب تقدیم حضور علاقمندان می‌شود.

او با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز پرستار به این فرشتگان سپیدپوش، ابراز امیدواری کرد تا روز پرستار را در سال آینده، در فضایی خالی از هر گونه بیماری و سرشار از سلامت و سرور جشن بگیریم.

این جشن بزرگ، راس ساعت ۲۱ روز یکشنبه، ۳۰ آذرماه در صفحه‌های رسمی اینستاگرام به نشانی‌های farhangi.sums و shiraz.mefda و همچنین وب سایت رسمی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی اینترنتی shiraz.mefda.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارادتمند پرستاران
۲۱:۰۷ ۲۸ آذر ۱۳۹۹
پرستاران و تمام کارکنان بیمارستان ها خدا قوت و همیشه سلامت باشید