رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، گفت: با سهل‌انگاری و عادی‌پنداری، زحمات کادر درمان را در زمینه مقابله با ویروس کرونا به هدر ندهیم و یلدای امسال را مجازی جشن بگیریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، بیان کرد:کم شدن آمار بستری ها در بیمارستان پیمانیه جهرم و کاهش آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا به هیچ عنوان به معنای عبور از بحران نیست و اگر رعایت نکنیم موج چهارم خطرناک تر خواهد بود زیرا به نظر می رسد تعداد زیادی از مردم در شهر رعایت بهداشت و انجام دستورالعمل‌های بهداشتی را رها کرده‌اند. 

او، با اشاره به اینکه اصناف، کسبه، تجار و بازاریان در سه هفته اخیر و در زمان اعمال محدودیت‌های اجتماعی فشارهای زیادی را به‌ دلیل تعطیل بودن و محدودیت متحمل شد ه اند، تصریح کرد: ادامه بی‌توجهی‌ها، نه تنها امکان بازگشت محدودیت ها و ایجاد فشار مضاعف بر اقشار مختلف را بوجود می آورد ، بلکه کادر بهداشت و درمان را دلسرد و خسته تر می کند.

رحمانیان، بار دیگر همه را به استفاده موکد از ماسک و پرهیز از هرگونه دورهمی خانوادگی توصیه کرد و ادامه داد: بنا به تجربه ای که شاهد هستیم هر بار پس از نشست موج کرونایی، میزان رعایت عمومی کاهش پیدا کرده و حتی از زدن ماسک در سطح اجتماع امتناع ورزیده می شود که همین بی توجهی موجبات بحران و موج بعد را فراهم می کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، افزود: تست‌های رپید که این روزها در قالب طرح شهید سلیمانی همزمان با سراسر   کشور و سطح شهرستان ها  با درصد خطای کمی همراه بوده، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که منفی‌شدن تست کرونای افراد نباید این امنیت خاطر را ایجاد کند که دیگر به ویروس مبتلا نمی شود.

او، اضافه کرد: از آن جا که ویروس کرونا درصد شیوع و همه گیری بالایی دارد و هر لحظه شخصی را با هر سن و سالی و هر جایی تهدید می کند و صرف منفی‌شدن تست کرونا تنها به این معنا بوده که  زمان انجام تست، شخص، مبتلا نیست اما ممکن است اگر افراد در روزهای بعد بهداشت را رعایت نکند  به ویروس کرونا مبتلا شود.

رحمانیان، اظهار کرد: در آستانه شب یلدا تاکید و توصیه جدی‌ ما این است که هیچ‌گونه تجمعی در فضاهای سرپوشیده و حتی باز ایجاد نشود، از آن جا که در این شب طبق سنت مرسوم همه به دیدار بزگترها می‌روند، خطر جدی انتقال و شیوع زنجیره ای کرونا و بحران خانواده ها را تهدید می کند زیرا ممکن است فردی ناقل باشد و موجب ابتلای کل جمع حاضر در آن محفل شود و خدای نکرده اتفاقی ناگوار شیرینی شب یلدا را به تلخی تبدیل کند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم، تاکید کرد: فشار کاری کادر بهداشت و درمان طی دو ماه اخیر به‌شدت سنگین و نفس گیر بود و همگان دیدند که چه شرایط بحرانی در این مدت در شهر حاکم شد و چه تعداد از همشهریان عزیزمان داغدار از دست دادن عزیزانشان شدند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار