بهره مندی ۸۰ درصد روستا‌ی چهارمحال و بختیاری از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری، از بهره مندی ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از حدود ۶۰۰ روستا موجود در استان، تعداد ۱۷۰ مورد از لحاظ پوشش اینترنت با مشکل مواجه بوده و از این تعداد ۲۰ تا ۳۰ مورد به پوشش ADSL مجهز شده‌اند.

او افزود: برنامه وزارتخانه این است که مشکل روستا‌هایی که به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند را مرتفع کند و اسامی، جمعیت، موقعیت جغرافیایی و دیگر مشخصات روستا‌های مربوطه برای وزارتخانه ارسال شده است.


بیشتر بخوانید


بلالی اضافه کرد: باید در نظر گرفت که اجرای پوشش اینترنت در برخی نقاط استان امکان‌پذیر نبوده و به ۱۰۰ درصد نرسیده است و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ الی ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تا پایان امسال به اینترنت پرسرعت وصل شوند.

او ادامه داد: مشکل روستا‌های هرچگان و مرغملک در طرح توسعه و ارتقا سایت‌های BTS لحاظ شده و فعلا دانش آموزان این روستا‌ها می‌توانند از اینترنت ADSL موجود در روستا‌ها برای آموزش مجازی استفاده کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار