معاون دادستان عمومی انقلاب یزد گفت: مرکز حامی با رعایت دقیق حریم خصوصی پذیرای زنان و کودکان آسیب دیده از فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد نعیمی نژاد معاون دادستان عمومی انقلاب یزد در نشست با رؤسای کلانتری و پلیس‌های تخصصی، با بیان اینکه در حوزه جرایم و آسیب‌های فضای مجازی نمی‌توان با برخورد‌های قضایی و سلبی به نتیجه رسید،گفت: حفظ آبرو به عنوان یکی از ویژگی‌های اخلاقی در بین مردم یزد باعث شده است تا بسیاری از آسیب‌ها و تخلفات حوزه فضای مجازی نادیده گرفته شود.

او افزود: به همین منظور مرکز حامی با هدف حمایت از زنان و کودکان آسیب دیده از فضای مجازی به دور از اماکن قضایی، امنیتی و انتظامی با همکاری شهرداری راه اندازی شد.

نعیمی نژاد تصریح کرد: از مراکز انتظامی خواسته شد تا در صورت مراجعه زنان و کودکان آسیب دیده آنان را به مرکز حامی راهنمایی کنند تا به دور از هیاهو به آسیب‌های وارد شده رسیدگی شود.

او گروه هدف مرکز حامی را زنان و کودکان ذکر کرد و افزود: رسیدگی به چنین پرونده‌هایی در مراجع قضایی با یکسری از آسیب‌ها همراه است که مقرر شد تا وضعیت بزه دیدگان قبل از ورود به دستگاه قضا در این مرکز مورد رسیدگی قرار گیرد.

سرپرست مجتمع قضایی شهید قدوسی یزد گفت: بسیاری از ارازل و اوباش در فضای مجازی حضور فعالی دارند که از همین فضا می‌توان در برای برخورد با آنان استفاده کرد.

نعیمی نژاد از تهدید به افشای اسرار و هتک حیثیت به عنوان حربه اوباش فضای مجازی یاد کرد و اظهار داشت: مرکز حامی باید با ایجاد امید در دل افراد آسیب دیده و ارائه مشاوره به افراد بزه دیده، آنان را به زندگی امیدوار و از حیثیت بزه دیدگان صیانت نماید.

دفتر حمایت از بزه دیدگی زنان و کودکان در فضای مجازی تحت عنوان حامی با همکاری شهرداری یزد در فرهنگ سرای خانواده راه انداری شده است.اطلاعات مراجعین برای احقاق حقوق افراد آسیب دیده اخذ و  طبق فرایند‌های قانونی باخاطیان برخورد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار