مدیر شیلات استان کرمان گفت: با راه اندازی مرکز تکثیر ماهیان سردابی در بردسیر و تولید ۲ میلیون بچه ماهی در سال، استان کرمان از واردکردن بچه ماهی ازدیگر استان ها بی نیاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رها ابوالقاسمی، مدیر شیلات استان کرمان گفت: ظرفیت‌ آبزی پروری در استان کرمان در زمینه تولید ماهیان گرمابی، سردابی، قزل آلا و ماهیان خاویاری و آرتمیا وجود دارد.

او افزود: در استان کرمان ظرفیت خوبی به وجود آمده است که به راحتی می‌توان در کنار فعالیت‌های کشاورزی نسبت به احداث مزارع آبزی پروری و استفاده از استخر‌های ذخیره آب اقدام کرد  تا اشتغال زایی و تولید پروتئین را در استان داشته باشیم.

ابوالقاسمی اظهارکرد: تولید انواع آبزیان در استان کرمان به ۳۰۰۰ تن در سال رسیده است که انشاالله در آینده بیشتر می‌شود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: یکی از چالش‌های استان آب است وپرورش ماهی قزل آلا به آب زیادی احتیاج دارد که با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه درسیستم مدار بسته با آب کم هم می‌توان برای تولید این آبزیان اقدام کرد.

ابوالقاسمی افزود: مزارع پرورش ماهی مدار بسته مکانیزه، با آب بسیار کم محصول خوبی تولید می‌کنند.

او ادامه داد: یکی از نیاز‌های استان بحث تولید نهاده‌ها مخصوصا بچه ماهی و خوراک آنها است که در گذشته این بچه ماهی ها از استان‌های دیگر وارد می‌شدند که خوشبختانه با راه اندازی مرکز تکثیر ماهیان سردابی در بردسیر و تولید ۲ میلیون بچه ماهی در سال، استان کرمان از واردکردن بچه ماهی ازدیگر استان ها بی نیاز شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار