مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان کرمان گفت: در راستای تحقق شعار جهش تولید توسعه پرورش ماهیان خاویار و آرتیما در دستور کار قرار گرفت.

توسعه پرورش ماهیان خاویار و آرتیما در کرمانابوالقاسمی مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ با اعلام اینکه در راستای تحقق شعار جهش تولید توسعه پرورش ماهیان خاویار و آرتیما در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تولید ۸۵ تن گوشت (بیوماس) ماهیان خاویاری در منطقه ریگ ماهان در سال ۹۸ نشان از شرایط مطلوب جهت توسعه پرورش این گونه با ارزش است.

او افزود: در کنار فعالیت‌های کشاورزی و صرفا با استفاده از آب مورد استفاده جهت آبیاری باغات و مزارع نسبت به پرورش ماهیان خاویاری اقدام می شود که علاوه بر افزایش بهره وری باعث غنی‌تر شدن آب، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و ارزآوری  خواهد شد.

ابوالقاسمی گفت: با بهره گیری از آب‌های شور و غیر قابل استفاده در بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال، بهره برداری از بزرگترین مرکز تولید و پرورش آرتمیای کشور در منطقه نوق شهرستان رفسنجان با ظرفیت ۳ تن سیست و ۳۰ تن بیوماس صورت پذیرفت.

او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تولید ۵۵ تن انواع فرآورده‌های این محصول در سال ۹۸ گویای این مهم است که میتوان به هدف جهش تولید در راستای جلوگیری ازخروج ارز از کشور و توسعه صادرات غیر نفتی دست یافت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار