به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد نصیری معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای و دبیر چهارمین جایزه بازیهای جدی ۱۳۹۹ درباره جزئیات این رویداد اظهار کرد: بازیهای جدی یک اصطلاح علمی هستند که در دنیا با همین اسم شناخته میشوند.
معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای افزود: منظور ما از جدی بودن این است که به جز سرگرمی، یک کار فراتری هم در حوزه بازیهای رایانهای انجام شود.
او گفت: باتوجه به ماهیت علمی این بازی ها، باید مطالعاتی را در حوزه بازیها انجام دهیم.
بیشتر بخوانید
نصیری بیان کرد: بازیهایی را در حوزههای آموزشی؛ مانند نماز، رانندگی، توانبخشی و ... داریم.
معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای افزود: وزن بیشتر ساخت بازیهای جدی در تهران نیست و ما در سطح کشور قطبهای مختلفی را داریم که مشغول ساخت بازیهای جدی هستند.
او با بیان اینکه ما از چهار سال پیش کار حمایت از این تیمهای بازیساز را در کشور آغاز کردهایم گفت: تا پایان سال ۹۸، ۳۲ میلیون گیمر در کشور داشتیم که بیشتر آنها در طیف جوان بودند.
نصیری بیان کرد: از این بازیهای جدی میتوان برای تبلیغات، فرهنگ سازی، آموزش و درمان استفاده کرد و امسال بسیاری از دستگاهها نیز پای کار آمدهاند.
معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای افزود: سال اول که رویداد جایزه بازیهای جدی انجام شد، ۲۵ میلیون تومان جایزه داشتیم و تمام آن توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای پرداخت شد.
او ادامه داد: امسال نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان جایزه را برای بخشهای مختلف داریم و نزدیک به ۲۰ درصد از میزان جایزهها را خود بنیاد ملی بازیهای رایانهای تامین کرده است.
نصیری بیان کرد: در بخش جشنواره چندین مرحله داوری را داریم و بهترین بازی را به عنوان بهترین بازی جدی سال معرفی میکنیم. معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای درباره چگونگی برگزاری این رویداد گفت: رویداد به صورت آنلاین برگزار میشود. او گفت: مشکلات مختلفی در تجاری سازی بازیها وجود دارد و امیدوارم به زودی توجه خوبی به تجاری سازی آنها شود.
نصیری درباره بازی سفیر عشق بیان کرد: روز گذشته بحث رونمایی از بازی سفیر عشق را داشتیم و این بازی عملا یک بازی جدی مطلق نیست، اما هر بازی را به خاطر آموزشهایی که دارد، میتوان به عنوان یک بازی جدی در نظر گرفت.
انتهای پیام/