رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با اشاره به تاثیر شدید شیوع بیماری کرونا بر واحد‌های صنفی زیرمجموعه این اتحادیه، گفت : به رونق برخی از این واحد‌ها حتی برای چند سال آینده هم امیدوار نیستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدهادی ارباب رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه با اشاره به اینکه چند رسته صنفی خدماتی به دلیل شرایط بیماری کرونا به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند و هیچ توجه و حمایتی هم نسبت به آن‌ها صورت نگرفته، گفت : شهربازی‌های سطح شهر که عمدتا سرپوشیده بودند از مهمترین این گروه‌ها هستند که برخی از آن‌ها در پاساژ‌ها و برخی به صورت واحد مجزا در شهر فعالیت داشتند و از همان ابتدای شیوع بیماری بدون آنکه از جایی به آن‌ها اعلام شود، فعالیت خود را طی چند ماه اخیر متوقف کردند.

او با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت این دسته از واحد‌های خدماتی، گفت: حتی وسایل بازی که این واحد‌ها با قیمت‌های زیادی ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون تومانی خریداری کردند، چندین برابر زیر قیمت هم فروش نمی‌رود، چون دیگر در هیچ کجا کاربرد ندارد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه افزود: بسیاری از این واحد‌ها مجبور شدند محل دیگری برای انبار کردن وسایل خود اجاره کنند و برخی هم هنوز مجبورند اجاره واحد صنفی که در گذشته در آن فعالیت داشتند را بپردازند.

ارباب برگشت به فعالیت این گروه را بعید دانست و افزود: برخی از آن‌ها برای ابطال پروانه صنفی خود درخواست داده اند، چون بعید است دیگر بتوانند روی پای خود بایستند.

او تعداد این شهربازی‌ها در کرمانشاه را حدود ۲۴ واحد اعلام کرد و ادامه داد: در هریک از این واحد‌ها حداقل سه نفر کار می‌کردند که اکنون بیکار شده اند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه استخر‌های ورزشی و مراکز ماساژ را رسته دیگری دانست که به دلیل شرایط کرونا چندین ماه است فعالیتی ندارند و گفت: حتی تا چند سال آینده هم به برگشت به فعالیت و رونق این واحد‌ها امید نداریم، زیرا آسیب و خسارتی که به آن‌ها وارد شده به این راحتی جبران نمی‌شود.

او با بیان اینکه شرایط بیماری کرونا شرکت‌های خدماتی را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده، افزود: بسیاری از افراد دیگر به دلیل شرایط بیماری کرونا از این شرکت‌ها برای نظافت و خدمات نیرو نمی‌گیرند و فقط برخی خدمات پرستاری آن هم، چون گاهی ضروی و اجبار می‌شود، مقداری رونق دارد.

 رئیس اتحادیه شرکت‌های خدماتی کرمانشاه گفت: بین ۴۰ تا ۵۰ واحد صنفی خدمات منزل و پرستاری در کرمانشاه داشتیم که تعداد کارگران هر کدام از آن‌ها بین ۲۰ تا ۵۰ نفر بود و اکنون اکثر آن‌ها بیکار شده اند.

ارباب افزود: متاسفانه از اکثر این رسته‌های صنفی هیچ حمایتی صورت نگرفته و از تسهیلات خاصی هم برخودار نشده اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.