شهرداری سنندج و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج قرارداد همکاری برای تدوین دانشنامه سنندج را با مرکز کردستان شناسی این دانشگاه منعقد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، غریب سجادی رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در نشست امضای قرار داد همکاری دانشنامه سنندج گفت: یکی از نیاز‌های جامعه بویژه جامعه دانشگاهی وجود اطلاعات جامع در مورد شهر سنندج است که مرکز کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی این خلا را احساس کرده و برای پُر کردن آن تلاش خود را شروع کرده است.

او افزود: بحران هویت مهمترین معضل فرهنگی یک جامعه است که نبود اطلاعات در مورد تاریخ و فرهنگ از دلایل ایجاد چنین بحرانی است بنابراین باید داشته‌های خود را به مردم بشناسانیم.

سجادی اضافه کرد: ارتباط مدیران با دانشگاه و جامعه علمی کم شده که این اتفاق سمی برای مدیریت محسوب می‌شود البته بخشی از جامعه دانشگاهی هم در فاز تئوری مانده و کمتر حاضر به همکاری هستند.

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این نشست گفت: دانشگاه جزیی از جامعه است بنابراین دانشگاهیان وظیفه دارند که در خدمت مردم باشند.

امینی افزود: این دانشگاه یک هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها بهره برد برای اینکه آیین گذشتگان خود را به نسل فعلی و آینده بشناسانیم.

حشمت‌اله صیدی شهردار سنندج هم گفت: رویکرد این دوره از فعالیت‌های شورا و شهرداری فرهنگ محور بودن است که در اجرای بسیاری از طرح‌های عمران شهری پیوست فرهنگی فراموش نشده است.

صیدی اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های عمرانی و رفاهی در سطح شهر اجرا شده که نگاه به مقوله فرهنگ و هنر در اجرای این طرح‌ها فراموش نشده است.

او اضافه کرد: رویکرد مهم فعالیت‌های شورا و شهرداری در این دوره فرهنگ محور بودن است و ثبت سنندج نیز بعنوان شهر خلاق موسیقی یکی از مهم‌ترین رویداد فرهنگی این دوره بوده است.

صیدی با اشاره به اهمیت تدوین دانشنامه سنندج یادآور شد: مکتوب نمودن هویت، تاریخ و فرهنگ در راستای معرفی هر چه بیشتر آیین‌ها و رسوم به نسل‌های امروزی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.