رئیس حوزه هنری کردستان گفت: سال گذشته چهار دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان رونمایی شد و تا پایان امسال رونمایی از ۱۰ عنوان دیگر برنامه ریزی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امین مرادی شامگاه یکشنبه در نشست اصحاب فرنگ و هنر استان با نماینده، ولی فقیه در کردستان، گفت: سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، نقطه عطفی در تاریخ استان بود که آثار و برکات آن بعد از ۱۰ سال همچنان جاری است.

وی اعطای نشان فرهنگی بودن کردستان از سوی رهبر انقلاب را نقشه راه و کلید واژه‌ای برای مردم و مسوولین برشمرد و افزود: هنوز برخی از مسوولین به عمق این واژه پی نبرده‌اند.

مرادی به برخی اقدامات حوزه هنری کردستان برای ارتقاء زیرساخت‌های فرهنگی و شناسایی و رشد و اعتلای استعداد‌های هنری اشاره کرد و گفت: مهمترین اقدام در این زمینه راه اندازی پردیس سینمایی بهمن سنندج بود که به عنوان مجهزترین و پیشرفته‌ترین پردیس غرب کشور درسال ۹۱ بهره برداری شد و پاتوق تمامی رویداد‌های فرهنگی فاخر و شاخص استان است.

رئیس حوزه هنری کردستان، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در سفر به بیجار مبنی بر ماندگاری مردم این شهرستان، گفت: در همین زمینه تنها دفتر شهرستانی حوزه هنری دربیجار راه اندازی و سینما آزادی این شهرستان با ۲۸۵ صندلی فعالیت خود را آغاز کرد.
مرادی افزود: مجموعه سینمایی سقز هم در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

وی راهبرد اصلی حوزه هنری را ارتباط با جامعه هدف و تولید محتوای متناسب با نیاز مخاطب اعلام کرد و گفت: در بخش ادبیات پایداری قدم‌های بسیاری برداشته شده که برگزاری ده‌ها عنوان شب شعر و خاطره برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله آنهاست و ۱۰ طرح با محوریت تدوین خاطرات رزمندگان در دست اجرا است.

مرادی به تولید و پخش چند ۱۰ فیلم کوتاه و بلند در حوزه هنری کردستان هم اشاره و اظهار داشت: تولیدات فاخر این بخش در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

رئیس حوزه هنری کردستان، دیگر اقدام حوزه هنری در زمینه ارتقا فرهنگ و هنر استان را تجلیل از چهره‌های شاخص استان اعلام کرد و افزود: معرفی ۲ چهره شاخص استان در سال جاری و رونمایی از آثار آنان انجام و از استاد علی اشرف زانیار و محمد صابر تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.