معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: «سند برنامه ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان» با تمرکز بر سه قشر معلولان، زنان سرپرست خانوار و کودکان کار تصویب شده است.

حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: توانمندسازی به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی، نقش اساسی در فرآیند توسعه جامعه دارد و توانمندسازی مددجویان به عنوان یکی از آسیب پذیرین اقشار جامعه دارای اهمیت فراوان و دستاورد‌های مهمی از جمله خروج این قشر از چرخه فقر و تاثیرات مطلوب روانی و افزایش امید به زندگی نزد آنان می‌شود.

اوبا بیان اینکه «سند برنامه ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان» با تمرکز بر سه قشر معلولان، زنان سرپرست خانوار و کودکان کار تصویب شده است، افزود: این سند در شرح مددکاری، مددجو، توانمندسازی، توانمندسازی مددجویان، توان بخشی تصویب شده است.

عبدالملکی ادامه داد: مخاطبان برنامه‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دختران و پسران در آستانه ازدواج، دختران و پسران بازمانده از ازدواج، کودکان و دانش آموزان، دانشجویان و طلاب دختر و پسر مشغول به تخصیل، سالمندان دارای سن بالای ۶٠سال، معلولین بر اثر ضایعه جسمی، روانی با توام با اختلال مستمر، کودکان و نوجوانان خیابانی زیر ١٨سال، کودکان کار هستند.


معاون اشتغال کمیته امداد ادامه داد: چشم انداز این سند رسیدن به جامعه‌ای که در پی داشتن اطلاعات و آگاهی مناسب در خصوص مددجویان، نحوه مشارکت آنان در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، نسبت به پذیرش و توانمندسازی این قشر به جهت توسعه عمومی و فقرزدایی، متعهد و فعال باشد.

او با بیان اینکه هدف از تصویب سند برنامه ارتقای فرهنگ توانمندسازی مددجویان ارتقای توانمندسازی‌های علمی، مهارتی و اجرایی مددجویان جامعه به جهت توسعه عمومی کشور است، گفت: برنامه ملی اشتغال مددجویان ذیل همین سند طراحی و تدوین می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه  در این سند برنامه ای برای گنجاندن مفاهیم توانمندسازی معلولان در کتب درسی و جلب مشارکت خیرین، سازمان های مردم نهاد و بخش های خصوصی و تعاونی ها برای همکاری و سرمایه گذاری در مورد توانمندسازی تعیین شده است، گفت: درجهت جذب بیشتر حمایت های مالی سازمان های بین المللی حامی مددجویان بسترسازی لازم انجام شده است.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار