فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه نفتکش غول پیکر افراماکس، زیر فشار تحریم‌های شدید آمریکا ساخته شد، مراسم به آب انداختن این نفکش را مراسم خداحافظی ترامپ عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء عصر امروز در مراسم به آب اندازی دومین نفتکش افراماکس ساخته شرکت صدرای بوشهر، با اشاره به دو مناسبت پیش رو، بیان کرد: از یک سو به سالروز شهادت سردار سلیمانی نزدیک می‌شویم کسی که به دست شقی‌ترین افراد کنونی و به گفته خود شهید ترامپ قمارباز به شهادت رسید، و از سوی دیگر در ماه آینده شاهد خروج ترامپ از کاخ سفید خواهیم بود که تقارن این دو مناسبت برای ما معنا دارد.

او افزود: کسی که شهید سلیمانی را به شهادت رساند، در حالی که هنوز یک سال از ریختن خون پاک این شهید نگذشته به زباله دان تاریخ می‌پیوندد.


بیشتر بخوانید


فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ادامه داد: مراسم به آب اندازی نفتکش افراماکس، یک پیام دارد هم برای سرردگان آمریکا و هم برای غربی‌ها و همه کسانی که در جبهه استکبار علیه ملت ما توطئه می‌کنند و نقشه می‌کشند واین پیام آن است که جوانان عزیزمیهن اسلامی در هر شرایط حتی سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها و فشار‌های حداکثری، این قدرت را دارند که هر آنچه را اراده کنند در دستانشان باشد چه درخشکی چه دریا چه زیر زمین و چه در هوا.

هیچ بن بستی را احساس نمی‌کنیم

محمد عنوان کرد: از افتخارات فرزندان این سرزمین است که ما هیچ بن بستی را احساس نمی‌کنیم.

او گفت: غربی‌ها معمولا هنگام ترک جایی، مهمانی خداحافظی یا گودبای پارتی می‌گیرند ما هم این مراسم را برای گودبای پارتی آقای ترامپ می‌گذاریم. این نفتکش در دوسال که شاهد فشار‌های حداکثری و اوج تحریم‌ها بودیم ساخته شده و با وجود فشار‌ها به صورت تمام ایرانی با مهندسی و لایسانس ایرانی در شرکت صدرا تکمیل شده است.

دشمن باید سر تعظیم در برابر ملت ما فرود آورد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء افزود: امیدواریم با همین روحیه و عزم جهادی دشمن را به طور کلی نابود کنیم تا متوجه شود که تحریم‌ها و فشار‌ها فایده ندارد و باید در مقابل اراده ملت عزیز ما سر تعظیم فرود آورد.

محمد تاکید کرد: قرارگاه خاتم در هر حوزه که فعالیت دارد خوش درخشیده و کار‌های بزرگی انجام داده و یکی از این کار‌ها تکمیل زنجیره ارزش در صنایع دریایی است؛ که یکی از حوزه‌های مهم صنعت در جهان است و کشور‌های معدودی براین حوزه تسلط دارند.

خودکفایی در بخش‌های صنایع دریایی

او گفت: ما توانسته‌ایم در تمام بخش‌های صنایع دریایی خودکفایی را رقم بزنیم. در دو سال گذشته ۱۰ سکوی ۲۵۰۰ تنی در صدرا ساخته و سپس در دریا نصب شده است که ساخت و نصب هر کدامشان صاحب رکورد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با اشاره به توان شرکت صدرا درساخت شناور‌های بزرگ و تعمیرات شناورها، تاکید کرد: ما توان داریم که هرشناوری با هر کاربری و ابعادی را چه رزمی، چه صیاد، چه فله بر و نفتکش بسازیم.

محمد بیان کرد: شرکت صدرا بعد ازدوره‌ای که مشکلاتی داشت با مدیریت قرارگاه خاتم توانسته افتخارآفرینی کند.

او افزود: هم به سهامداران و هم به خدمتگزاران در صدرا اعلام می‌کنم که توافق نهایی طرح میدان رشادت انجام شد که جهشی در این مجموعه ایجاد خواهد کرد. همچنین صدرا به تازگی قرارداد تعمیرات خطوط لوله پارس جنوبی و تعمیرات ۱۸ سکو را منعقد کرده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء عنوان کرد: صدرا توافق‌هایی نیز برای ساخت تعدادی شناور صورت داده که طرح‌های جدید به سبد صدرا اضافه خواهد کرد. باید از توان مهندسی و نیرو‌های خوبی که در صدرا هستند و برای نظام افتخار آفرینی می‌کنند، بهره ببریم و این مسیر بالندگی صدرا مستمر و ممتد باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.