فلاحی جوشقانی گفت: پنج هزار روستای بالای ۲۰ خانوار هنوز به شبکه ملی ارتباطات متصل نیستند که تا پایان سال این امر محقق خواهدشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فلاحی جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:۳۹ هزار روستا در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد، حدود پنج هزار روستای بالای ۲۰ خانوار هنوز به شبکه ملی ارتباطات متصل نیستند که تا پایان سال این امر نیز محقق خواهد شد.

فلاحی جوشقانی افزود: با اتصال این تعداد روستا به شبکه ملی اطلاعات، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل  می شوند و به طور قطع از این پس در حوزه دولت الکترونیک و یا برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نیز  مشکلی نخواهیم داشت.

او با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی گفت: با توجه به ظرفیت موجود در حوزه الکترونیکی و استفاده از تمام زیر ساخت های موجود ارتباطی به خصوص در جمع آوری نتایج آرا و برقراری نقاط مختلف ارتباطی بعید می دانم که در این حوزه مشکل خاصی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور افزود: با توسعه شبکه ارتباطات و اطلاعات  فضا برای برگزاری انتخابات پیش رو در بستر شبکه الکترونیک فراهم خواهد شد. 

پیام، قطب آی سی تی کشور خواهد شد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از مجموعه های با ظرفیت بالا در حوزه ارتباطات است که با توجه به قرار گرفتن در منطقه ویژه مقررات دست و پاگیر را ندارد و از زیر ساخت های مناسب در حوزه آی سی تی نیز برخوردار است.

 رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این که منطقه ویژه اقتصادی پیام در حال گام برداشتن به سمت تبدیل شدن به قطب حوزه آی سی تی در کشور است، افزود: همچنین در کنار آن، بهره مند بودن از وجود دیگر صنایع از جمله حوزه الکترونیک این منطقه می تواند در توسعه هر چه بیشتر دولت الکترونیک بیشتر از همیشه نقش آفرینی کند.

فلاحی جوشقانی با اشاره به تحولات صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: زحمات صورت گرفته در این منطقه به خصوص طی سال های اخیر از سوی مدیریت منطقه قابل تقدیر و به جرات می توان گفت که انقلابی در پیام را امروز شاهد هستیم.

او افزود: به طور قطع با برنامه های پیش بینی شده و فازهای توسعه ای که هم اکنون در این منطقه شاهد آن هستیم، پیام به زودی تبدیل به یکی از مهم ترین قطب های صنعتی و خدماتی به خصوص در حوزه آی سی تی کشور خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حضور سرمایه گذاران به خصوص در بخش آی تی و آی سی تی، بهره مند بودن از زیر ساخت های فیبرنوری و آب و هوای مناسب بی شک از ظرفیت هایی است که پیام را منحصر به فرد و آن را به یک قطب تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۳ دی ۱۳۹۹
بیچاره نسا ایندشون از حالا فاتحه دین و ایمانشون خونده شد
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۹:۳۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
تلفن ثابت روستای ما مدتهاست خراب ویاقطع است وهمراه هم انتن نمیدهد مگر آنکه به ارتفاعات بروی به همین خاطر وقتی میبینی خیلیها برسر تپه ها قدم میزتتد بنده چندین مرتبه مکاتبه نمودم ولی اداره مخابرات شهرستان وعده سر خرمن میدهند روستای کمق صوفلو بخش فیروز شهرستاه کوثر اردبیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
روستای عادل آباد شهرستان خوشاب در خراسان رضوی ، اینترنت ندارن و دانش اموزان از کلاس های مجازی محروم موندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
روستای عادل آباد شهرستان خوشاب در خراسان رضوی ، اینترنت ندارن و دانش اموزان از کلاس های مجازی محروم موندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۳ دی ۱۳۹۹
بنده در روستای مزوش دلیجان زندگی میکنم من و چند دانشجوی دیگه باید هر روز در سرما به روی تپه بیاییم تا به اینترنت متصل بشیم.مسئولان مخابرات هم که هر ماه وعده ماه بعد می دهند.اینبار امیدوارم واقعا به این وعده عمل بشه.ممنون از شما yjc بابت پوشش اخبار و مشکلات مناطق روستایی.