معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران:

غلظت هوا نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است

رستگاری درباره وضعیت هوای امسال تهران در مقایسه با سال گذشته توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز ۳ دی ماه جلسه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست استاندار تهران برگزار شد.

در همین جلسه محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران اظهار کرد: در سال ۹۸، ۱۷۹ روز هوای سالم، ۱۵ روز هوای پاک داشتیم و ۸۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز ناسالم برای کل افراد جامعه را داشتیم.

وی ادامه داد:اگر با استاندارد‌های سال گذشته کیفیت هوا را برای امسال محاسبه می‌کردیم ۱۹۴ روز سالم، ۷ روز هوای پاک، ۵۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و بدون روز ناسالم برای کل افراد جامعه را داشتیم.

وی افزود:به نظر می‌رسد غلظت هوا بدتر نشده بلکه کاهش داشته که این آمار به جزء در برخی شاخص ها به نظر می رسد افزایشی بوده است. ما در ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون، ۱۵ میکرو گرم در نظر می‌گرفتیم، ولی امسال این رقم به ۱۲ میکروگرم کاهش پیدا کرده است.

رستگاری گفت: از اوایل مهر ماه به دستور استاندار مقرر شد چاره اندیشی شود، در همین راستا جلساتی برگزار شد که دستور کار آن مرور وظایف دستگاه‌های اجرایی برای کاهش آلودگی هوا بود. تاکنون در هیچ روزی به عدد ۱۵۰ نرسیدیم که جلسه را تشکیل دهیم و مصوبات کمیته اضطرار اگر شاخص زیر ۱۵۰ باشد بیشتر توصیه‌ای است.

بیشتر بخوانید

بحث تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا مطرح نشده است

افزایش ۴۵ درصدی غلظت هوای تهران

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار