منتظرتربتی خبر داد:

مشترکان کم مصرف گاز مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مشترکان با کاهش مصرف گاز، در ردیف مشمولان پرداخت مالیات برخانه‌های خالی قرار نمی‌گیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن منتظرتربتی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در جمع خبرنگاران گفت: بخش عمده خانه‌های خالی دارای قبوض با مصرف صفر هستند، مردم نگران این نباشند که با کاهش مصرف گاز، در ردیف پرداخت مالیات برخانه‌های خالی قرار بگیرند.

وی افزود: ما به همراه وزارت نیرو این موضوع را در نظر داریم که روشی را برای تفکیک خانه‌های خالی از مشترکان کم مصرف در نظر بگیریم، اما فعلا همه مشمولان مشمول بخشودگی می شوند.

منتظر تربتی بیان کرد:معیار طرح بخشودگی گازبهای مشترکان کم مصرف‌، سرانه واحد است. این طرح را حتی برای واحد‌هایی که کنتور خود را تفکیک نکرده اند، اجرا می‌ شود.

کرونا، عاملی برای افزایش مصرف خانگی گاز

وی در ادامه گفت: مصرف گاز خانگی نسبت به سال گذشته، حدود ۴۵ میلیون مترمکعب افزایش پیدا کرده است که بخش کمی از آن مربوط به توسعه‌ بخش روستا‌یی است، اما بخش عمده آن مربوط به افزایش مصرف آب به دلیل شیوع کرونا می شود.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران افزود: اثر این افزایش مصرف این است که مجبور به کاهش مصرف گاز در بخش صنعت و نیروگاه‌ها خواهیم شد؛ این تشویق‌هایی هم که برای بخشودگی و کاهش قیمت‌ها در نظر گرفته شده هم برای کمک به اقشار ضعیف و هم برای تشویق مردم به صرفه جویی است.

هزار و ۷۰۰ مشترک گاز برای بهینه سازی مصرف موتورخانه‌ها ثبت نام کردند

وی درباره اجرای طرح بهینه سازی موتورخانه‌ها نیز اظهار کرد: این طرح در همه استان‌ها راه افتاده است و بسیاری از آن‌ها به مراحل پایانی رسیده است؛ بر اساس مطالعه‌ای که انجام شده، امیدواریم در ماه‌های آینده پیشرفت بیشتری داشته باشد.

معاون وزیر نفت در امور گاز، ادامه داد: تمام هزینه‌های این طرح را شرکت گاز پرداخت می کند و فقط کافی است مردم با مجریان این طرح توافق نامه‌ای امضا و آن را برای شرکت گاز ارسال کنند و ما بر اساس توافق نامه سایر کار‌ها مانند فرستادن ناظر را انجام می‌دهیم؛ تاکنون هزار و ۷۰۰ مشترک در این طرح ثبت نام کرده اند که مجریان به ترتیب در حال مراجعه به منازل هستند.

وی همچنین زمان اجرای طرح بخشودگی کامل گازبهای مشترکان کم مصرف‌گفت: طرح تخفیف و جریمه تعرفه برای مشترکانی که مصرف خود را کاهش یا افزایش می‌دهند از شانزدهم آبان ماه کلید خورده است، اما چون قبوض ما در دوره‌های ۴۵ روزه صادر می‌شود هنوز آماری برای ارائه در این زمینه در دست نداریم.

منتظر تربتی در پایان درباره برنامه شرکت ملی گاز در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم اظهار کرد: شرکت گاز نهادی رو به توسعه است و تفاوتی ندارد که ماه‌های ابتدایی دولت باشد یا ماه‌های انتهایی آن؛ ما هم اکنون در حال فعالیت هستم.

انتهای پیام/

برچسب ها: گازرسانی ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار