توقیف مازارتی ۶۰ میلیاردی قاچاق/دستگیری کلاهبردار در پوشش فعالیت همسر یابی

مهم‌ترین حوادث سوم دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه سوم دی‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

۱۶۵ کیلو حشیش در نی‌ریز کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۶۵ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش در شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "نی‌ریز" حین گشت زنی در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان، به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او عنوان داشت: راننده قاچاقچی بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده، با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه، قاچاقچی خودرو را رها و متواری شد، گفت: در بازرسی از آن سواری، ۱۶۵ کیلو حشیش کشف شد.

سردار حبیبی بیان کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

مازارتی ۶۰ میلیاردی قاچاق در نی‌ریز توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه سواری مازارتی قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان "نی‌ریز" خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی "نی‌ریز" هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری مازارتی که در حال تردد بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در استعلام اولیه از اصالت خودرو متوجه شدند که پلاک نصب شده بر روی آن متعلق به یک سواری زانتیا است.
جانشین فرمانده انتظامی استان، عنوان داشت: راننده در بازجویی اولیه اقرار کرد که خودرو را از شهرستان "میناب" خریداری کرده‌ام.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه کارشناسان ارزش خودرو قاچاق را ۶۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، بیان کرد: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

ایست پلیس کوه چنار به سواری حامل کالای قاچاق

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از توقیف یک دستگاه سواری سمند حامل کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی "کوه‌چنار" در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه سواری سمند مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۵ طاقه پارچه خارجی قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، عنوان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی معرفی شد.

دستگیری اعضای باند سارقان قطعات خودرو 

فرمانده انتظامی لارستان از دستگیری باند ۵ نفره سارقان قطعات خودرو و اماکن خصوصی با ۲۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی در "لارستان"، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و بررسی‌های میدانی، موفق شدند اعضای باند ۵ نفره سارقان را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۲۳ فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگان آنان، ۶ دستگاه کولر گازی، ۳ دستگاه موتورسیکلت، ۲۰ عدد باطری خودرو و ۲ دستگاه موبابل آیفون مسروقه کشف شد.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس شهرستان "فیروزآباد" حین کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه سواری سمند حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۵۶۴ عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "فیروزآباد" با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه را ۲ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال برآورد کرده‌ا‌ند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

ترخیص ۳۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از ترخیص ۳۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی اظهار داشت: از ابتدای طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا کنون، ۳۰ دستگاه موتورسیکلت از پارکینگ‌های این شهرستان رفع توقیف و ترخیص شده است.

او افزود: طرح تسهیل در ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در راستای جلب رضایت عمومی و برگشت اموال مردم به آن‌ها توسط پلیس راهور در سطح شهرستان و همزمان با سراسر کشور در حال اجرا است.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به وجود تعداد زیادی موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ‌های این شهرستان، تصریح کرد: مهلت ۲ ماهه اجرای طرح تسهیل، فرصت بسیار مناسبی برای ترخیص موتورسیکلت‌ها است.

سرهنگ توکلی با بیان اینکه این طرح همچنان ادامه دارد، گفت: مالکان و متصرفان قانونی موتورسیکلت‌های رسوبی می‌توانند برای ترخیص وسیله نقلیه خود و استفاده از مزایای این طرح به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

کشف کالای قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی عنوان داشت: ماموران انتظامی شهرستان مهر در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲ دستگاه تصفیه هوا، ۳۵ دستگاه ترازوی دیجیتال، ۵۰ دستگاه موس بلوتوث‌دار، ۳۲ دستگاه هندزفری، ۱۰ دستگاه مودم، ۱۲ دستگاه متر دیجیتالی، ۳ دستگاه ساعت دیجیتالی، ۲ دستگاه ماساژور برقی، ۱۲ دستگاه پاکسازی گوش و صورت، ۱۱ عدد سنسور، ۵ عدد جعبه ابزار، ۴ دستگاه بخور و ۱۲ دستگاه سشوار خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری کلاهبردار در پوشش فعالیت همسر یابی

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری فردی که مبلغ ۶۴۰ میلیون ریال از حساب شاکی در کانال همسر یابی برداشت کرده بود خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: فردی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا داراب مراجعه و اظهار داشت که از حساب بانکی وی مبلغ ۶۴۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی برداشت شده است که بررسی موضوع در دستور کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های فنی مطلع شدند که متهم با ایجاد کانال‌های همسر یابی، شاکی را به صفحه جعلی هدایت و پس از اخذ مشخصات کارت بانکی وی، اقدام به خالی کردن حسابش در فرصت مناسب کرده است.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در استان آذربایجان غربی شناسایی کنند، گفت: ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به آنجا مراجعه و در یک اقدام ضربتی وی را دستگیر و به داراب انتقال دادند.

سرهنگ نوشاد با اشاره به اینکه متهم در بازجویی اولیه به بردارشت ۶۴۰ میلیون ریال از حساب شاکی اقرار کرد، گفت: این کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراحل قضائی شد.

این مقام انتظامی اظهار کرد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی بین شهروندان و پلیس بوده و هموطنان می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را به پلیس اطلاع دهند.

باطری‌های مسروقه ۵ میلیاردی در کازرون کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری مالخر ۲۱۷ باطری مسروقه به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت باطری خودرو‌های سنگین و سبک در شهرستان "کازرون"، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی "کازرون" با بررسی‌های فنی و تخصصی، موفق شدند در این خصوص یک نفر مالخر اموال مسروقه را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۲۱۷ عدد باطری خودرو‌های سنگین، سبک و همچنین باطری تاسیسات فرستنده صدا و سیما کشف کنند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری شایعه سازان ربوده شدن ۲ دختر نوجوان مرودشتی

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: عاملان انتشار شایعه در فضای مجازی مبنی بر ربوده شدن ۲ دختر نوجوان در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار کرد: طی روز‌های اخیر شایعاتی مبنی بر ربوده شدن ۲ دختر نوجوان مرودشتی در شهرک "مهدیه" و روستای "کوشک" در فضای مجازی انتشار یافته و موجب تشویش اذهان عمومی شده بود که موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس فتا، ۲ نفر که در شبکه‌های اجتماعی خبر کذب را انتشار داده بودند شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: متهمان در بازجویی اولیه به بزه خود اعتراف و از اقدام خود اظهار ندامت و پشیمانی کردند.
سرهنگ زینلی متهمان پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند، به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر و رسمی مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند و از بازنشر آن‌ها جدا خودداری کنند.

کشف گوشت غیر بهداشتی در آباده 

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل ۸۰ کیلوگرم گوشت بوقلمون غیر بهداشتی و ۶۲۲ کیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا فاقد مجوز حمل خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: ماموران پلیس شهرستان "آباده" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۸۰ کیلوگرم گوشت بوقلمون غیر بهداشتی و ۶۲۲ کیت آزمایشگاهی تشخیص کرونا فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار