دبیر:

کشتی ایران این روز‌ها حال و روز خوشی ندارد

رئیس فدراسیون کشتی نسبت به کاهش جمعیت کشتی گیران ایران در ۵ سال آینده و جمع شدن این رشته ورزشی هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علیرضا دبیر،رئیس فدراسیون کشتی امروز در سفر به قم  در دیدار با سقاییان نژاد ،شهردار قم با بیان این که کشتی این روز‌ها حال و روز خوش ندارد، گفت: جمعیت کشتی در ایران روزی تا یک میلیون نفر بوده، اما امروز به ۴۰ هزار نفر کاهش‌یافته است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد:درصورتی‌که وضعیت این‌طور پیش رود، کشتی ایران تا پنج سال آینده به‌طور قطع جمع شده و به تک مدالی می‌رسیم این در حالی است که کشتی ایران حرف برای گفتن داشته و کشتی جهان متعلق به ایران است.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان این که استان قم در این وضع ناراحت‌کننده در کشتی فرنگی قدم علم کرده است، افزود: قم در کشتی فرنگی از نظر کیفی در ایران اول است و در المپیک توکیو با قطعیت اعلام می‌کنیم مدال بگیر قطعی این شهر آقای نجاتی است که باید این روز‌ها دیده شود.

او تصریح کرد: مردم از کشتی انتظار دارند و باخت برای آن توجیه ندارد، هفت نفر از کشتی گیران دعوت‌شده به اردوی تیم ملی فرنگی از قم هستند و بر این باوریم این ورزشکاران دو سال دیگر در تیم ملی کشتی هستند.

دبیر با اشاره به راه‌اندازی برنامه ورزشی کشتی از صداوسیما در هفت استان کشور گفت: یکی از این استان‌ها قم است و در این زمینه نیز درخواست همکاری و حمایت داریم.

او در این دیدار همچنین خواستار اختصاص سالن‌های ورزشی شهرداری به کشتی شد و شهردار نیز در این زمینه قول مساعد داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار