افزوده شدن ۴ صدم متر مربع به سرانه ورزشی کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: با افتتاح ۱۰۸ هزار متر فضای ورزشی طی یک سال و نیم گذشته، میزان ۴ صدم متر مربع به سرانه ورزشی استان کرمان اضافه شده است.

میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، به مهمترین اقدامات انجام شده طی یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و گفت: مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی با توجه به افتتاح ۱۰۸ هزار متر فضای ورزشی طی یک سال و نیم گذشته به مناسبت‌های مختلف توانسته است میزان ۴ صدم متر مربع به سرانه ورزشی استان کرمان اضافه کند.

او افزود: افتتاح ۶۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان، این افزایش سرانه فضای ورزشی استان کرمان را به متراژ ۵۸ سانتی متر به ازای هر نفر رساند که امیدواریم در سال پایانی دولت با افتتاح پروژه‌ها بتوانیم این عدد را در خور شان مردم استان ارتقا دهیم.

پاریزی به حوزه جوانان اشاره و تصریح کرد: با توجه به گستردگی فعالیت‌های حوزه جوانان استان کرمان، نگاه ویژه و خاصی ازسوی مجموعه اداره کل ورزش به این حوزه است.

او با اعلام اینکه ۱۳۵ سمن اعتبار نامه خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده‌اند، بیان داشت: سمن‌ها فعالیت‌های قابل توجه و چشمگیری را دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: طی امسال، ۳ ستاد سازماندهی امور جوانان را در کرمان به ریاست استاندار و معاون وی و ۵ ستاد سازماندهی امور جوانان را در شهرستان‌ها برگزار کردیم.

پاریزی افزود: در بحث "رزمایش همدلی و کمک مومنانه" توانسته ایم، حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی را بین خانواده‌های نیازمندی که تحت پوشش حمایتی هیچ نهادی قرار نداشته اند، توزیع کنیم.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده این خانواده‌ها افراد آسیب‌دیده از کرونا بودند، لذا کار بسیار ارزشمندی بود که این حوزه انجام داده است و این کار هنوز هم استمرار دارد.

پاریزی بیان داشت: در بحث اعتمادی که وزارت ورزش و جوانان به خصوص در حوزه معاونت جوانان کردند ما توانستیم دو طرح ملی را طی امسال در استان کرمان رونمایی کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: یکی از این اقدامات، سامانه امید زندگی به عنوان یک کار کشوری و ملی است که کار مشاوره‌ای را انجام می‌دهد.

پاریزی افزود: این سامانه ملی به صورت اپلیکیشن روی تلفن همراه نصب می‌شود و این قابلیت را دارد که در هر زمان و بر اساس هر نیازی، بتوان خدمات مشاوره‌ای را استفاده کرد و مرکز و دفتر آن در استان کرمان است.

او تصریح کرد: اقدام دیگر در بحث شبکه آسیب‌های اجتماعی بود که به تازگی شاهد افتتاح دبیرخانه این شبکه بوده ایم که با همکاری سایر ارگان‌ها در کرمان رخ داد.

پاریزی بیان داشت: این شبکه به صورت اختصاصی مسائل و مشکلات حاشیه شهر‌ها را رصد می‌کند و با هم افزایی بین دستگاه‌هایی که متولی مرتفع کردن این آسیب‌ها هستند توانسته یک ظرفیت مناسب برای کاهش مسائل و مشکلات در مناطق حاشیه شهر‌ها ایجاد کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان با برخورداری از صنایع و معادن بزرگ جایگاه ویژه و خاصی در سطح کشور دارد، گفت: در حوزه ورزش قهرمانی، ۴۱ تیم ورزشی در لیگ برتر کشور و در مجموع حدود ۸۰ تیم در سطح لیگ‌های مختلف کشور داریم که این ظرفیت هم بسیار بالاست.

او افزود: استان کرمان در حوزه ورزشکاران سازمان یافته تا پایان سال ۹۸، حدود ۱۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته داشته است که این آمار به نسبت جمعیت استان، آمار قابل قبول و قابل توجهی است.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: با توجه به سیاست‌های کلان وزارت ورزش جوانان در بحث حمایت و توسعه فعالیت‌های همگانی و روستایی، با توجه به اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است، بتوانیم این گستردگی را ایجاد کنیم و این گستردگی بتواند هم سطح شادی و نشاط جامعه را بالا ببرد و هم به افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته در این بخش کمک کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار