پتروشیمی هگمتانه امروز صبح از سوی حسن روحانی رئیس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،استاندار همدان پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را طرحی با فراز و نشیب بسیار می‌داند که اکنون از دغدغه‌های گذشته رها شده و با فراغ بال می‌تواند به آمال و آرزوهایش برای تبدیل همدان به قطب تولید پی وی سی پزشکی برسد.

طرحی که برای تولید سالانه ۷۰ هزار تن محصول، حالا نه دغدغه آب دارد، نه مواد اولیه و نه معطل برق است و به گفته «سیدسعید شاهرخی»، مسیر پتروشیمی صاف و صیقلی شده و هیچ مانعی برای فعالیتش وجود ندارد و به زودی افتتاحش را به جشن و سرور می‌نشینیم.

استاندار همدان تاکید کرد که بعد از حل مشکلات پتروشیمی هگمتانه مثل مشکل آب و خوراک با همکاری شرکت پتروشیمی ایران و سرمایه گذار بخش خصوصی این واحد بعد از ۱۸ سال به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

«سیدسعید شاهرخی» افزود: افتتاح پتروشیمی گام بزرگی در جهت خدمت به مردم استان همدان است که ۱۸ سال طول کشید اما با تلاش و همکاری همه مجموعه ها این طرح به بهره برداری می رسد که علاوه بر اشتغالزایی موجب ارزآوری و بی نیازی کشور به واردات پی وی سی گرید پزشکی می شود که در خاورمیانه بی‌نظیر است.

وعده نماینده عالی دولت در استان همدان پایانی بر همه وعده‌های مکرری است که با مرورش به تاریخ‌های متعددی می‌رسیم، تاریخ‌هایی که از سوی مسئولان مختلف از وزیر نفت و معاونانش گرفته تا مسئولان استانی و معاونشان اعلام می‌شد و هر بار اتفاقی ناخواسته خلف وعده آن‌ها را رقم می‌زد.

پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و دولتی راه‌اندازی شده است.

۵۷ درصد این پتروشیمی متعلق به مرحوم علاقبندیان و وارثان وی، دانش فنی و ۱۰ درصد از سهام دراختیار شرکت ایتالیایی IGS و ۳۳درصد باقیمانده به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعلق دارد.

در پتروشیمی هگمتانه پی وی سی پزشکی تولید می‌شود که می‌تواند واردات این محصول به کشور را حدود ۱۷ تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

مجتمع پتروشیمی هگمتانه، امروز پنجشنبه ۴ دی ماه با برگزاری آیینی با حضور مقامات کشوری و مدیران اجرایی استان همدان در ارتباط تصویری با حسن روحانی رئیس جمهوری  به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار