ساوجبلاغ و چهارباغ به ترتیب رتبه‌های اول و دوم تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در البرز را دارا هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با آن تاکید موکد داشته و آن را خسارتی جبران ناپذیر تلقی کرده اند، تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.

یکی از استان های تراز اول از نظر تغییر کاربری اراضی کشاورزی، البرز است و این اوضاع همچنان به قوت خود باقی است؛ هرچند تشکیل قرارگاهی موسوم به قرارگاه صیانت از بیت المال با محوریت برخورد با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی تا حدودی توانسته است شعله این بازار داغ را در البرز پایین بکشد اما باز هم به ادعای مسئولان دادگستری البرز، میزان تخریب و آزادسازی کمتر از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.

اعظمی، معاون دادگستری البرز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: ساوجبلاغ و چهارباغ به ترتیب رتبه های اول و دوم تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در البرز را دارا هستند که چند عامل در آن دست دارد و عدول دهیاران تنها بخشی از آن است.

او افزود: قانونی توسط نمایندگان قبلی مجلس پیشهاد و به تصویب رسیده بود که براساس آن به ادارات البرز این اختیار را می داد تا برای اراضی غیرمجاز تغییر کابربری یافته انشعاب برق، گاز و آب را به صورت قانونی نصب کنند.

اعظمی گفت: اما مدت اجرای این قانون سه ساله در تاریخ دوازدهم، تیرماه سال جاری به پایان رسید و نمایندگان فعلی مردم البرز در مجلس شورای اسلامی نیز از مخالفان تمدید قانون یادشده بودند.

او افزود: درحال حاضر بیست و شش هزار ویلای غیرمجاز در اراضی کشاورزی البرز داریم که از مدیران شرکت های گاز، برق و آب خواسته ایم ظرف مدت کوتاهی نسبت به قطع و جمع آوری انشعابات آن ها اقدام کنند درغیر این صورت با برخورد جدی دادگستری مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.