شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا از مرز ۲ میلیون نفر فراتر رفته و این کشور بیشترین شمار قربانیان کرونایی را در سراسر اروپا دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بهداشت ایتالیا گزارش داد که طی شبانه‌روز گذشته ۵۰۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند.

طی این مدت ۱۸ هزار و ۴۰ نفر نیز در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر شمار مبتلایان کرونا در این کشور از مرز ۲ میلیون نفر فراتر رفته است.

ایتالیا با بیش از ۷۰ هزار مرگ کرونایی نخستین کشور اروپایی و پنجمین کشور جهان از نظر شمار قربانیان ویروس کرونا به شمار می‌رود و از نظر تعداد مبتلایان نیز در جایگاه هشتم جهان قرار دارد.

روز سه‌شنبه نیز وزارت بهداشت ایتالیا گزارش داد که در طول ۲۴ ساعت تعداد جانباختگان ویروس کرونا در این کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش داشته و  ۶۲۸ نفر از مبتلایان به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

روز شنبه وزارت بهداشت ایتالیا مشاهده گونه جدید ویروس کرونا در این کشور را تائید کرد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت ایتالیا، یک بیمار مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است.

نوع جدید ویروس کرونا اولین بار در انگلیس شناسایی شد. وزیر بهداشت انگلیس ۱۴ دسامبر اعلام کرد که نوع جدیدی از ویروس کرونا ویروس "سارس کووید-۲" در این کشور کشف شده است که در حال گسترش سریعتر از شکل اصلی اش است. وی روز گذشته گفت: ویروس جدید کرونا از کنترل خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار