رشد صعودی سواد آموزی در استان کهگیلویه و بویراحمد

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد بیش از ۶۵ درصدی باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد بیانگر تلاش‌های وافر در حوزه سواد آموزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، کلانتری استاندار در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد سواد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان از ۲۸ درصد در سال ۵۵ به حدود ۹۴ درصد در سال ۹۹ بیانگر همت، مشارکت جمعی و تلاش وافر  مسولان در امر مقدس سوادآموزی در استان است.

کلانتری افزود: در شهرستان‌ها و مناطقی که میزان سواد کمتر از میانگین کشور و استان است برای اجرای طرح ارتقاء سواد به همکاری ومشارکت همه ادارات و نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

او بیان کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش استان در حوزه سواد آموزی در سطح ملی موفقیت‌هایی کسب نموده که شایسته تقدیر است.

هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ شهرستان گچساران با ۹۶ و ۶ دهم درصد بیشترین میزان باسوادی را دارد و شهرستان‌های بویراحمد و دنا و چرام در حد میانگین استان و یا بالاتر از آن هستند.

هادی زارع پور با بیان اینکه امسال ۴هزار۵۰۰ نوسواد و کم سواد زیر پوشش فعالیت‌های سواد آموزی قرار گرفتند افزود: بسته تحولی پیوند سواد و زندگی در ۶ مرکز یادگیری محلی استان در حال اجراست.

سید حمدالله خواهش نیک معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: سرانه باسوادی هر نفر در استان ۸۶۰ هزار تومان است که از طریق برون سپاری ۱۲ موسسه و تشکل مردم نهاد پرداخت می‌شود.

سید حمدالله خواهش نیک با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۹۰۰ مربی برای سواد آموزی با نهضت سوادآموزی استان همکاری دارند افزود: سوادآموزی استان در دفاع مقدس ۱۱ شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.