استاندار کرمانشاه بر استفاده از ظرفیت منابع آبی استان برای آبزی پروری و ایجاد اشتغال از این طریق در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : استان منابع آبی خوبی دارد که باید از این ظرفیت جهت توسعه آبزی پروری استفاده کرد.

او سد‌های احداث شده را از جمله این منابع عنوان کرد و گفت : باید شرایطی فرهم گردد تا در دریاچه این سد‌ها امکان اجرای پروژه‌های آبزی پروری فراهم گردد.

بازوند با بیان اینکه نباید با مانع تراشی جلوی اجرای پروژه‌های آبزی پروری را گرفت،افزود: در بسیاری از استان‌ها از ظرفیت‌های آبی برای اجرای پروژه‌های گردشگری و آبزی پروری به خوبی استفاده می‌شود و از این طریق ده‌ها نفر شاغل می‌شوند و ما هم باید به این سمت برویم.

او از دستگاه‌های مربوطه از جمله شرکت آب منطقه‌ای و محیط زیست خواست با نظر مساعد به اجرای پروژه‌های آبزی پروری در استان کمک کنند.

تولید ۲۱ هزار و ۵۱۰ تن آبزیان در استان کرمانشاه

مدیرکل شیلات استان گفت: پارسال ۲۱ هزار و ۵۱۰ تن آبزیان در استان تولید شده و برآورد می‌شود این میزان امسال به ۲۳ هزا رو ۶۰۵ تن برسد.

 افضلی افزود: میزان تولید آبزیان در پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان ۱۳۰۰ تن است که در صورت صدور مجوز تولید در پشت برخی سد‌های استان که قابلیت اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس را دارند، این میزان تولید تا حد قابل قبولی افزایش خواهد یافت.

استاندار کرمانشاه هم جهت کمک به اجرای پروژه‌های آبخیزپروری از شرکت آب منطقه‌ای استان خواست برنامه زمانبندی آبرسانی به شهر‌ها از سد‌هایی که برای اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس مد نظر شیلات استان است را بصورت کتبی اعلام کند تا محیط زیست هم بر مبنای آن مجوز لازم برای اجرای این پروژه‌ها را صادر کند.

طرح‌های تدوین شده برای توسعه روستا‌ها باید کاربردی باشد

حبیب الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه دولت مکلف شده تا پایان برنامه ششم توسعه برای ۲۵ هزار روستای کشور برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی را تهیه کند، سهم استان کرمانشاه را ۱۰۸۶ روستا اعلام کرد.

او با بیان اینکه فاز اول این مطالعات در روستا‌های سنقر انجام گرفته، گفت: استان در این زمینه عقب است و زمان زیادی برای انجام این طرح نداریم و باید زودتر آن را اجرایی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.