مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال تسهیلات حمایتی برای جبران خسارات ناشی از کرونا به تأسیسات گردشگری زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با توجه به ثبت‌نام‌های انجام شده در سامانه‌های جانا (سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری) و سادرا (سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت) ده میلیارد ۳۴۴ میلیون ریال به تأسیسات گردشگری شهرستان زنجان اختصاص پیدا کرد.

او ادامه داد: با پرداخت این میزان تسهیلات کرونا به فعالان بخش گردشگری استان زنجان، ۱۴۰ نفر به چرخه اشتغال بازگشتند.

ارجمند با اشاره به امهال بازپرداخت تسهیلات دریافت شده فعالان گردشگری استان زنجان تا پایان امسال، عنوان کرد: تأسیسات، مؤسسات و فعالان گردشگری دارای مجوز فعالیت، مشمول بهره‌مندی از امهال تسهیلات و سایر کمک‌ها و مشوق‌های مصوب ستاد ملی کرونا می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با تأکید بر تنفس شش‌ماهه برای بازپرداخت این تسهیلات، اضافه کرد: تمامی کسب‌وکار‌های گردشگری با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره با پیش‌شرط ثبت‌نام در سامانه‌های اعلام شده، می‌توانند از حداقل ۱۶۰میلیون ریال تا ۹میلیارد ریال تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند.

ارجمند همچنین با اشاره به امهال حق بیمه سهم کارفرمایان، مالیات، هزینه‌های آب، برق و گاز تا پایان سال ۹۹، افزود: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با دستگاه‌های مربوطه و بخشنامه‌هایی که از سوی رؤسای سازمان مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی صادر شده، ابهام‌ها برطرف شده و اقدامات لازم برای امهال‌ها در حال انجام است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.