معاون سابق ضد اطلاعات در پلیس فدرال آمریکا گفت انفجار شهر نشویل نشان داد که چقدر زیرساخت‌های این کشور آسیب‌پذیر است و این انفجار آخرین مورد نخواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان «رانک فیگلیوزی» (Frank Figliuzzi) معاون سابق ضد اطلاعات در پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت انفجار در شهر نشویل یک زنگ بیدار باش و هشدار برای همه ماست تا بدانیم زیرساخت‌های آمریکا چقدر آسیب پذیر و اینکه چقدر آسان است که یک نفر بیاید و دست به چنین اقداماتی بزند!

فیگلیوزی افزود بعد از حادثه یازدهم سپتامبر تمرکز ما روی دسترسی به کلیه شرکت‌های شیمیایی و سفارشات انبوهِ مواد شیمیایی در این شرکت‌ها -که معمولا از آن‌ها برای ساخت مواد منفجر استفاده می‌شود- معطوف شده بود. ما همچنین بررسی کردیم که یک نفر وقتی به تنهایی مقادیر زیادی مواد شیمیایی انبار می‌کند، ممکن است چه کار‌هایی انجام دهد.

این مقام پیشین اف بی آی از مردم آمریکا خواست هوشیار و مراقبت باشند و به اطرافیان خود توجه داشته باشند.

رانک فیگلیوزی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر حرفه‌ای امکان داشت چنین عملیاتی را یک نفر به تنهایی انجام دهد؟ تاکید کرد، ما در بمبگذاری ساختمان فدرال آلفرد پی. مورا (Alfred P. Murrah) در اوکلاهما سیتی چنین چیزی دیدیم؛ بمب گذاری در آن ساختمان عمدتا به وسیله یک نفر انجام شد. پاسخ کوتاه به سوال شما این است که بله چنین چیزی ممکن است. این آخرین باری نخواهد بود که شاهد چنین حادثه‌ای بودیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار