گروه الحشد الشعبی، صدور حکم بازداشت برای یکی از فرماندهان گردان‌های حزب الله را تکذیب کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، هیئت الحشد الشعبی عراق امروز دوشنبه، صدور حکم بازداشت یکی از سران گردان‌های حزب الله را تکذیب کرد.

این هیئت در بیانیه‌ای توضیحی آورده است: ما اقدام اداره امنیتی در خصوص انجام شکایتی قضایی نزد طرف‌های ذی ربط به نام «حسین مونس فرج» یا فردی که به نام «ابو علی عسکری» شناخته می‌شود را تکذیب می‌کنیم.

الحشد الشعبی عراق در ادامه از از رسانه‌ها خواسته تا بر ضرروت تعامل با منابع رسمی در پرداختن به چنین اخبار و اطلاعاتی اهتمام ورند.

پیشتر رسانه‌های عراقی و عربی حکم بازداشتی تقلبی را منتشر کردند که به صدور حکم بازداشت در خصوص «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله اشاره داشت.

همچنین روز گذشته شبکه خبری الجزیره با انتشار خبری مدعی شده بود که یک دادگاه عراقی حکم بازداشت «ابوعلی العسکری»، مسئول امنیتی مقاومت اسلامی گردانهای حزب‌الله را صادر کرده است.

بر اساس گزارش الجزیره، این حکم که اقدامی بی سابقه علیه نیرو‌های مقاومت عراقی به شمار می‌آمده، بر مبنای بند چهار قانون تروریسم عراق صادر شده است.

این در حالی است که «ابوعلی العسکری» اخیرا در پیامی در توییتر از «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق انتقاد کرده بود.

از سوی دیگر، برخی رسانه‌ها با اعلام خبر اقدام نیرو‌های امنیتی عراق در بازداشت شماری از افراد به اتهام دخالت در حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد مدعی شده بودند که یکی از این افراد، عضو عصائب اهل الحق است.

«شیخ قیس الخزعلی»، دبیر کل عصائب اهل الحق عراق نیز روز شنبه طی پستی توئیتری، بار دیگر بر حق نیرو‌های مقاومت این کشور در پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی ضمن حفظ اقتدار دولت با عدم هدف قرار دادن هیئت‌های دیپلماتیک تاکید کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار