معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: عملیات برف‌روبی در هفت میلیون متر مربع معبر در شهر اردبیل با اولویت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا عبداللهی دباغ، معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: وسعت معابر شهر اردبیل بیش از هفت میلیون و ۵۲ هزار متر مربع است که این معبر‌ها شامل معبر با عرض چهار و شش متری شروع شده تا اتوبان در کمربندی و برخی بزرگراه‌ها را شامل می‌شود.

او تصریح کرد: مردم به صورت روزانه از این معابر تردد کرده و وظیفه شهرداری رفت و روب، تنظیف و تسهیل عبور و مرور در این معابر است تا هموطنان به راحتی تردد روزانه خود را انجام دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: در عملیات برف‌روبی مجموعه خدمات شهری با اولویت معابر ویژه، حساس و همچنین سایر معابر سعی می‌کند تا خدمات برف‌روبی و بازگشایی معابر را انجام دهد که در معابر ویژه هدف ما برف‌روبی تقاطع‌های غیرهمسطح، پل‌ها و سراشیبی و سربالایی برخی از شهرک‌ها و مناطق ویژه شهر اردبیل است.

عبداللهی دباغ به معابر حساس اشاره کرد و افزود: مردم برای دسترسی به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، ایستگاه‌های آتش‌نشانی، اورژانس، پادگاه‌ها و... نیاز به تسهیل عبور و مرور دارند که به عنوان معابر حساس در اولویت برف‌روبی زمستانی شهرداری اردبیل قرار دارد.

او بیان کرد: سه بخش دیگر معابر شامل معابر اصلی، فرعی و معابر زیر ۱۲ متر است که در مراحل بعدی عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در این معابر انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل اضافه کرد: در همه مناطق شهرداری و نواحی این اولویت‌ها مد نظر قرار گرفته تا به محض بارش برف، نیرو‌ها و اکیپ‌های خدمات شهری شهرداری با حضور در این مناطق نسبت به بازگشایی‌ها و یخ‌زدگی معابر و همچنین نمک‌پاشی اقدام می‌کنند.

عبداللهی دباغ بیان کرد: در اولویت اول کار ما یخ‌زدایی و جلوگیری از انجماد آب در مناطق مختلف است و به دنبال آن اغلب در ساعات شبانه سعی بر برف‌روبی و همچنین نمک‌پاشی است تا مردم در ساعات اولیه صبح در تردد خود با مشکلی روبه‌رو نشوند.

او اظهار کرد: همکاران ما در اکثر مواقع از ساعت ۱۰ شب تا پنج صبح عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را انجام می‌دهند که البته در صورت بارش برف در ساعات اولیه صبح این کار به صورت مستمر در طول روز ادامه می‌یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل در مورد شیوه مدرن برف‌روبی و یخ‌زدایی در شهر اردبیل تصریح کرد: به مانند بسیاری از شهرداری‌ها، ما همچنان از روش نمک‌پاشی در این فرآیند استفاده می‌کنیم چرا که این روش ارزان قیمت و قابل دسترسی است.

عبداللهی دباغ در ادامه گفت: قیمت تمام شده هر کیلوگرم نمک با مخلوط ماسه به ۱۷۵ تومان می‌رسد در حالی که استفاده از محلول‌های جدید به ویژه سی. ام. آی رقمی در حدود ۱۳ هزار تومان را به همراه دارد.

او افزود: در روش جدید یک سری ابزار و ادوات به ویژه تانکر‌های خاص نیاز است تا عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی انجام شود که البته ما توان خرید این تجهیزات و امکانات را نداریم، ولی تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده از روش محلول‌پاشی نیز در این فرآیند استفاده کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل تصریح کرد: هر چند نمک‌پاشی آسیبی را به آسفالت و فضای سبز وارد می‌کند، اما چاره‌ای جز به کارگیری این روش نداریم، ولی تلاشمان بر این است تا با همراهی مردم کمتر از نمک استفاده کنیم تا آسیب‌های آن به حداقل برسد.

عبداللهی دباغ برف‌روبی هفت میلیون متر مربع معابر شهر اردبیل را کار سخت و طاقت‌فرسا توصیف کرد و ادامه داد: مردم باید به شهرداری اجازه بدهند تا با اولویت معابر حساس و ویژه و همچنین معابر اصلی کار برف‌روبی را انجام داده سپس در کوچه‌ها و محلات دیگر حضور پیدا کند.

او اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص در اردبیل در کنار صبوری و تحمل مردم و عبور و مرور کمتر خودروها، انتظار می‌رود در صورت نیاز به برف‌روبی در مناطق مختلف مردم با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار کرده تا همکاران ما به محض دریافت اطلاعات در معابر مختلف حضورپیدا کرده و خدمات‌رسانی را انجام دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل بیان کرد: شهرداری با ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۵۰۰ نفر نیرو در زمستان ۲۴ ساعته عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را با سرعت و اولویت مناطق یاد شده انجام می‌دهد و امیدواریم زمینه رضایتمندی مردم را در تردد‌های روزانه فراهم کنیم.

عبداللهی دباغ اظهار کرد: بیشترین انتظار از شهرداری این است که کمتر از نمک‌پاشی با هدف حفظ سلامت محیط زیست و همچنین نگهداری از آسفالت استفاده کند، ولی ما چاره‌ای جز این فرآیند در عملیات زمستانی نداریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.