با تلاش و هوشیاری به موقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان سپیدان متخلف حرفه‌ای تولید زغال درختان جنگلی بلوط در روستای قلعه خرابه سپیدان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبداله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، گفت: بر اساس گزارشات دریافت شده مبنی بر وقوع تخلف و تولید زغال غیر مجاز از درختان جنگلی بلوط در روستای قلعه خرابه، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضایی انجام و در نهایت با حکم دادستان سپیدان طی عملیاتی غافلگیرانه متخلف حرفه‌ای در چنگال نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی سپیدان گرفتار شد.

او، بیان کرد: در بازرسی و تفتیش منزل مسکونی متخلف میزان ۶۰۰ کیلو هیزم و ۵۶۰ کیلو گرم زغال بلوط، دو دستگاه اره موتوری و یک دستگاه باسکول دیجیتال کشف و ضبط شد.

بحرینی، با اشاره به امحاء و تخریب دو باب کوره زغالی غیرمجاز در این عملیات ، تصریح کرد: متخلفان با بسته بندی زغال‌ها قصد بارگیری و انتقال آن به شهرستان یاسوج را داشتند که در دام نیرو‌های منابع طبیعی گرفتار شدند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان، ادامه داد: پس از تنظیم پرونده متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

او، با قدردانی از همکاری مردم و طبیعت دوستان در این عملیات افزود: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در گرو عزم همگانی و همکاری و مشارکت سازمان‌ها، نهاد‌ها و قشرهای مختلف مردم است.

بحرینی، از شهروندان درخواست  کرد در صورت اطلاع از حمل هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی قاچاق و یا مشکوک ویا کوره‌های زغال غیر مجاز مراتب را با تلفن شبانه روزی ۱۵۰۴، یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار