فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: قطار شهری اهواز بوسیله این قرارگاه سازندگی ساخته و اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان اینکه یکی از آرزو‌های مردم اهواز ساخت مترو و قطار شهری است، گفت:  که به علت برخی مسائل و موضوعات هنوز ساخت آن تحقق پیدا نکرده است و طبق یک تفاهم نامه جدید با شهرداری اهواز، ساخت متروی این کلانشهر بر عهده این قرارگاه سازندگی گذاشته شد.

او افزود: به علت شرایط خاص خاک اهواز نقشه‌های ساخت مترو بوسیله مهندسان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) طراحی و آماده شده است و در صورت تحویل کارگاه‌ها به سرعت طرح را شروع و ساخت قطار شهری اهواز انجام  خواهد شد.

سردار محمد با اشاره به اینکه ساخت تقاطع غیر همسطح شهید چمران اهواز (میدان دانشگاه) با سرعت از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حال انجام است و به زودی ساخت تقاطع غیر همسطح جمهوری اسلامی نیز آغاز می‌شود، اظهار داشت: همچنین طرح‌های محرومیت زدایی در مناطق حاشیه نشین اهواز بوسیله این قرارگاه در حال انجام است  و در این طرح‌ها ضمن بهسازی معابر و آسفالت خیابان‌ها، سیستم‌های دفع آب‌های سطحی اجرا می‌شود.

موسی شاعری  شهردار اهواز با بیان اینکه از حدود ۱۴سال پیش قرار بود قطار شهری این کلانشهر بوسیله شرکت کیسون ساخته شود که در این مدت فقط ۲۸ درصد طرح پیشرفت کاری داشته است، گفت: پس از دادن ۳ اخطار و علیرغم گفتگو‌های مختلف طرح قرارداد فسخ شد و شرکت کیسون با ادای طلب به شورای فنی شکایت کرد که این شورا اعلام کرد به علت فسخ قرارداد صلاحیت رسیدگی به این شکایت و موضوع را ندارد و این به معنای تایید فسخ قرار داد بوده و این شرکت می‌تواند ادعای خود را از محاکم قضایی پیگیری کند.

او افزود:  به شرکت کیسون اعلام شده است علیرغم فسخ قرارداد، حق شکایت برای ادای طلب خود که حتی با تایید شرکت مشاور طرح، رد شده است محفوظ بوده  و باید تمامی کارگاه‌ها را تحویل دهد و شهرداری تمامی ضرر و زیان‌ها را از محاکم قضایی پیگیری می‌کند.

شاعری اذعان داشت: ساخت قطار شهری اهواز بوسیله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) انجام خواهد شد و در ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید چمران (میدان دانشگاه) اهواز همه نیرو‌ها از افرد بومی و تجهیزات مانند میلگرد و سیمان‌ها از کارخانجات داخل استان خریداری و فراهم شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
درود بر سعید محمد رئیس جمهور آینده