با بسته اخبار انتظامی امروز پنج شنبه ۱۱دی ماه ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار پلیس امروز می‌خوانیم:

اجرای طرح مردم یاری در مکتب حاج قاسم از سوی پلیس کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از اجرای طرح مردم یاری پلیس مزین به نام پرافتخار"مکتب حاج قاسم" در مناطق دور افتاده استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری در خصوص طرح مردم یاری و توزیع برخی اقلام معیشتی بین اهالی مناطق هم مرز استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: چندی قبل طی پایش هوایی مناطق جنوب و شرق استان کرمان با اهالی خونگرم، ولایی و مهمان نواز مناطق هم مرز استان کرمان و سیستان و بلوچستان نیز دیدار داشتیم که بنا به گفت و گو‌ها و نشست‌های صمیمی با آن ها، در صدد رفع برخی مشکلات اهالی این مناطق، نشست‌هایی با مسئولان شهرستان رودبارجنوب و همچنین مسئولان چند نهاد در استان داشتیم.

او با اهدای سلام و صلوات به روح مطهر سردار شهید "حاج قاسم سلیمانی" افزود: در همین رابطه، طی این روز‌ها که به استقبال اولین سالروز شهادت سردار دل‌ها می‌رویم به نوعی به تاسی از این شهید عزیز با جلب همکاری و مشارکت اداره غله استان، فنی و حرفه ای، بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و چند نهاد دیگر، یک طرح مردم یاری را مزین به نام شهید"حاج قاسم سلیمانی" در مناطق جنوب استان آغاز کردیم که این طرح طی چند روز با اهدای بیش از ۸۰ تن آرد و تعداد زیادی بسته کمک معیشتی و مقداری لوازم التحریر بین اهالی مناطق دورافتاده جنوب استان انجام شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: در این طرح علاوه بر اهدای این اقلام بین اهالی خونگرم خطه جنوب استان، برخی خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت رایگان در بخش‌های عمومی، برخی رشته‌های تخصصی و دندانپزشکی همراه با تحویل دارو به این هم استان‌های عزیزمان ارائه و در حوزه فرهنگی نیز با همکاری خوب مسئولان اداره کل آموزش و پرورش استان، کلنگ ساخت یک واحد مدرسه به زمین زده شد و در حوزه اجتماعی هم تیم‌های مشاوره معاونت اجتماعی پلیس برخی خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مورد نیاز را به صورت چهره به چهره به اهالی این مناطق ارائه دادند.

سردار ناظری این اقدامات را در افزایش رضایتمندی و مشارکت‌های مردمی بسیار اثربخش، اما در مقابل خدمات توصیف ناپذیر سردار"حاج قاسم سلیمانی" بسیار ناچیز برشمرد و گفت: فراموش نکنیم، حاج قاسم سلیمانی عزیز با همین رویکرد‌های متعالی خود در رشد و توسعه زیرساخت‌های امنیتی استان پهناور کرمان چه مجاهدت‌ها داشتند و امروز ما نیز در لباس خدمت مقدس سربازی به نوبه خود همین رویکرد را الگو قرار می‌دهیم و هر جا که نیاز باشد در کنار برقراری نظم و امنیت با رافت و مهربانی غمخوار و در کنار مردم عزیز خواهیم بود.

توقیف محموله ۷ تنی شیر خشک قاچاق در نرماشیر

فرمانده انتظامی نرماشیر از کشف ۷ تن شیر خشک قاچاق بارگیری شده در ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری خبر داد.

سرهنگ رضا زیدآبادی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از عبور یک محموله سنگین شیرخشک قاچاق از طریق ۲ دستگاه اتوبوس در ساعات پایانی شب مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: در این رابطه ماموران با استقرار نامحسوس در محور بم- نرماشیر اتوبوس‌های مورد نظر را هنگام عبور شبانه از این محور مشاهده و به آن‌ها دستور ایست دادند، اما راننده این اتوبوس‌ها با افزایش سرعت قصد فرار داشتند که پس از طی یک مسافت کوتاه متوقف شدند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از این دو اتوبوس، ۷ تن و ۳۵۰ کیلو گرم شیر خشک فاقد هر گونه مجوز که از یکی از استان‌های مرکزی به سمت شرق کشور در حال انتقال بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر بیان داشت: کارشناسان مربوطه، ارزش این بار قاچاق را یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این رابطه ۴ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف ۱۰ تُن آرد قاچاق در بم

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۰ تُن آرد که به منظور قاچاق در حال انتقال از محور بم به سمت شرق کشور بود، خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری افزود: در استمرار طرح‌های مقابله با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی شهرستان بم با انجام اقدامات اطلاعاتی از عبور یک کامیون حامل آرد از محور کرمان- بم مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران ضمن شناسایی و متوقف ساختن این کامیون در بازرسی از آن ۱۰ تُن آرد که بدون هرگونه مجوز به منظور خروج از کشور به سمت مناطق شرق کشور در حال حمل بود را کشف کردند که در این رابطه خودرو توقیف و راننده آن به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را ۲۸۰ میلیون ریال برآورد کردند، تصریح کرد: به دنبال تحقق شعار سال و جلوگیری از زیان‌های ناشی از تخلفات اقتصادی، طرح‌ها و تدابیر حوزه مبارزه با قاچاق کالا با جدیت در سراسر استان استمرار خواهند داشت.

ضرورت خدمات امدادی و بهداشتی پلیس در رزمایش‌ها

معاون بهداشت و درمان فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به توزیع چندین هزار قلم انواع دارو‌های مورد نیاز بین اهالی مناطق روستایی جنوب استان کرمان گفت: این خدمات امدادی و بهداشتی در تمام رزمایش‌های حوزه نظم و امنیت مورد توجه هستند.

علیرضا بهرامی در حاشیه رزمایش مکتب حاج قاسم گفت: مجموعه بهداری پلیس استان کرمان که مسئول سلامت و ارائه خدمات این حوزه به کارکنان خدوم انتظامی است اقدامات مرتبط با این حوزه را با رویکرد ارتقاء توان علمی و افزایش تجهیزات تخصصی در دستور کار دارد.

او افزود: علاوه بر این باید گفت، پزشکان، بهیاران و تیم‌های امداد پزشکی مجموعه بهداری در تمام رزمایش‌ها و طرح‌های حوزه نظم و امنیت حضور دارند و ضمن پشتیبانی از این طرح‌ها برای ارائه خدمات امداد و نجات و حفظ سلامت کارکنان انتظامی در سوانح احتمالی انجام وظیفه می‌کنند.

معاون بهداشت و درمان پلیس استان کرمان گفت: در همین رابطه طی طرح اخیر مردم یاری پلیس استان در مناطق حاشیه کویر جازموریان، ۷ تیم مجرب از پزشکان و اساتید حوزه بهداشت و درمان، تیم‌های انتظامی را همراهی و خدماتی در حوزه پزشکی عمومی، برخی تخصص ها، ارتوپدی و دندانپزشکی به اهالی این مناطق ارائه دادند که این خدمات در حد توان و بنا به ضرورت در اجرای سایر طرح‌ها نیز مورد توجه خواهند بود تا به نوبه خود به مردم خدمت رسانی کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.