به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست اعضای شورای معاونان اداره کل و ارتباط مجازی با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان کرمان با اشاره به ویژگیهای یک مدیر موفق گفت: یکی از مهمترین شاخصهای یک مدیر موفق "تحقق هدف" است، ما گاهی در مواجهه با هدف دچار یک خطای راهبردی میشویم هرچند برای اهدافمان در نظام تعلیم و تربیت فرایندهایی تعریف کرده ایم، اما همه مدیران باید مراقب باشند راه به درستی انتخاب شود، اگر راه، درست انتخاب نشود، هر چقدر هم خوب حرکت کنیم به مقصد نمیرسیم، بنابراین دغدغه اول دغدغه "پایش اهداف" است.
او افزود: شاخص دوم ما این است که به عنوان مدیر باید "توانایی حل مسئله" را داشته باشیم ما به عنوان مدیر یک مجموعه در تاریخی منصوب میشویم و زمانی مسئولیت را ترک میکنیم، باید ببینیم آیا در این دوره توانسته ایم مسئلهای را حل کنیم یا خیر؟ اگر مهارت حل مسئله نداشته باشیم، معلوم نیست که مدیریت ما موثر بوده یا خیر؟ هر مدیری که مسئولیتی را میپذیرد، باید بتواند مسئلهای را به صورت پایدار و نه موقت، حل کند.
حاجی میرزایی سومین شاخص یک مدیر موفق را "توانایی مدیریت بحران" دانست و افزود: ما برای شرایط متعارف همیشه آماده ایم، اما در زمان بحران مهم است که مدیریت چگونه باشد، در شرایط بحران است که توانایی مدیران مشخص میشود، در این سال کرونایی مدیر خلاق و توانمند در آموزش و پرورش کسی است که با قدرت مدعی شود حتی یک دانش آموز در منطقه یا شهرستانش بازمانده از تحصیل و آموزش نیست، مدیر باید تضمین کند همه دانش آموزان به یک آموزش باکیفیت دسترسی داشته باشند.
او با بیان اینکه خلاقیت به معنی توانایی پیدا کردن راههای متفاوت است، بیان داشت: اگر گوشهای خوبی برای شنیدن و چشمهای خوبی برای دیدن داشته باشیم دنیایی از آموزش و تجربه در همین دوره کرونا میتوانیم داشته باشیم.
حاجی میرزایی گفت: نابترین دانش، دانش ناشی از تجربیات است، برای همه پزشکان رویارویی با کرونا یک تجربه جدید مبتنی بر یادگیری بود، در کنار همه مسائل تلخ کرونا این فرصت در اختیار ما هست که بیشتر فکر کنیم و از این فرصت طلایی بیاموزیم، این دوره باید دوره یادگیری سرشار از آموزههای ناب باشد، این فرصت طلایی را برای ارائه خدمت باکیفیت مغتنم بدانیم، اگر برداشتهای ما از این دوره عمیق و دقیق نباشد همه ما خسارت دیده ایم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ عرصهای از عرصههای دانش بشری عمق و پیچیدگی آموزش و پرورش را ندارد، افزود: همه دانشها در برابر دانشهایی که در حوزه تعاملات انسانی شکل میگیرند ساده هستند، قواعد همه علوم به مراتب سادهتر از قواعد ارتباط با انسانها است.
حاجی میرزایی تصریح کرد: اگر هر هفته مدیران با معلمان ارتباط نداشته باشند یا دانش آموزان با معلمان در پیوند نباشند، باید در انتخاب مدیر، تجدید نظر کرد.
او با اشاره به اینکه به روشهای متعارف قبلی نباید اعتماد نکنیم، گفت: روشهای قبلی برای امروز ما کارساز نیستند، در خصوص سامانه سناد و حل مشکلاتش کارهای زیادی انجام شده و در حال یکپارچه سازی سامانهها هستیم که برنامه ریزی کرده ایم تا دهه فجر امسال عملی شود، در زمینه نیروی انسانی هم با یک آشفتگی و نابسامانی مواجهیم که باید ساماندهی شود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: با تصمیم شورای انقلاب فرهنگی، مسئولیت تعلیم و تربیت کودکان به آموزش و پرورش داده شده است، هر چند ۸۴ درصد این کودکان در خانهها تربیت میشوند و در آغوش مادرانشان هستند، اما ما باید چهارچوب تربیتی ارائه کنیم.
حاجی میرزایی درخصوص طرح رتبه بندی معلمان گفت: لایحه این طرح تنظیم و تقدیم دولت شده و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، بودجه اش را هم پیش بینی کرده ایم، به امید خدا سال آینده شرایط فرهنگیان بهتر از امسال است.
او ارزشیابی از آموزشها را بسیار مهم دانست و افزود: ما نیازمند این هستیم که مرتب پیشرفت تحصیلی را رصد کنیم، طرحهای زیادی در مرکز سنجش وزارت در دستور کار است که همه ما باید بر اساس این ارزشیابیها راهنمای عمل داشته باشیم، در حقیقت اگر یک سال را بدون ارزشیابی به پایان ببریم، جفا کرده ایم.
انتهای پیام/ب
سال اینده بهترم میخواد بشه
مددکارای اجتماعی حتی کمتر از حقوق اداره کاری دریافت می کنند.
لطفا پیگیری کنین.
نه اینکه منتظر باشند مطلبی برای معلمان نوشته شود فورا بیایند ،مشکلات شغلی خود را سر معلمان خالی کنند
پانزده سال اول خدمت را من وقتی از دانشگاه تربیت معلم ،فارغ التحصیل شدم در بدترین ،محروم ترین ،دورترین روستاهای شهر خودم بدون وسیله ،،در ترد د بودم ،آن زمان خودرو خیلی خیلی کم بود و گران،،، زمان کجا بودید که الان معلم را قضاوت میکنید ،،
الان. هم سال آخر هست ،روزی یک ساعت در مسیر هستم برای رفت به روستا که خیلی دور هست ،،یک ساعت هم در مسیر برگشت از روستا ،،شما فقط. پنج ساعت را میبینید ،
در ضمن چون مدیر آموزگار بودم ،همین امسال فقط دو هفته قرمز را نرفتم
چرا معلمها توهین میکنید مگر از روزی ما روزی شما کم میشود ،،یا از روزی شما روزی من کم. میشود
صبح به مدرسه میروم تا ظهر درگیر بخشنامه و تدریس ،،ظهر برمیگردم یک ساعت استراحت دوباره پنج کلاس آنلاین و شاد و واتساپ ،،بررسی تکالیف تا ده شب ،،چشمهای معلمها گودی رفته چرا قضاوت میکنید
پرستار ،نظامی شرکتی ،همه ما داریم فقط چهار روز هفته سر کار هستند،چرا به خاطر تعطیلات پنج شنبه و جمعه آبروی معلم را میبردند
معلم در هفته پنج روز کار میکند ،،،
شرکتی ها کار گران ،پرستاران ،نظامی ها چهار روز
اگر کسی اضافه میرود ،،درعوض فیش حقوقی اش دو برابر حکم ش میچربد،،،،منت سر معلم نگذارد
اگر دو روز بیشتر سر کار میروی نگاه فیش حقوقی هود هم بنمایند دو برابر حکمت حقوق می گیری
معلم سه ماه تابستان تعطیل هست ،شما کارمند هم یک ماه مرخصی داری ،،فقط میماند دو ماه ،
ضمن اینکه همه جای دنیا تعطیلات طولانی مدت معلم ها دارند تا دوباره برای کلاس جدید آماده شوند یک روز بیا مدرسه ابتدایی تا ببینی چه خبر است
شما والدین گرامی با یک جوان ،نوجوان ،نمی توانید کنار بیایید ،دبیر باید با سی نوجوان یا جوان ،هم تعامل برقرار کند هم تدریس،،
،